خرید آسان و آسوده

سایت های مورد نیاز شما

اگر نیاز به اطلاعات مختلفی دارید به سایتهای زیر رجوع کنید.

۱۳۸۷ تیر ۲۴, دوشنبه

حل مشکل تايپ فارسي در ويندوز XP & 2000

ويندوزهاي XP و 2000 علاوه بر پشتيباني از استاندارد يونيكد و نمايش حروف فارسي داراي كيبورد فارسي و امكان تايپ فارسي نيز هستند . اما نحوه قرار گرفتن برخي حروف در اين كيبورد ها با نسخه هاي ويندوزهاي 98 فارسي كه در ايران بسيار رايجند متفاوت است. به طور مثال براي تايپ حرف ژ در ويندوز 2000 يا XP بايستي دكمه Shift +C را فشار داد در حاليكه در ويندوز 98 فارسي اين حرف با فشار كليد \ تايپ مي شود.
نكته ديگر استفاده از كدها و شكلهاي جديد براي حروف ك و ي در اين ويندوزهاست.
در نتيجه متنها يا صفحات وبي كه در اين ويندوز تايپ مي شود براي كاربران ويندوزهاي 98 با مشكلاتي نمايش داده مي شود به طور مثال حرف ي به صورت جدا و يا به صورت مربع ديده مي شود . هرچند كه كاربران ويندوزهاي 98 ميتوانند با نصب نسخه هاي جديد فونتهاي معمول اين مشكل را برطرف كنند اما از يك طرف اين نياز به توجه كاربر دارد و از طرفي نيز اين حروف داراي كدهاي جديد هستند كه مشكلاتي را در نرم افزار دسك تاپ ، بانك اطلاعات ، جستجو يا مرتب سازي ايجاد ميكند .
همچنين كدهاي جديد اين حروف در برخي كدپيجها مثل windows-1256 به صورت كد و نه حرف ديده ميشود.
كاربراني كه مايلند همچنان از كيبوررد سازگار با ويندوز 98 استفاده كنند ميتوانند به شيوه زير عمل كنند .
1- ابتدا نسخه اي از كيبورد اصلاح شده را ازاينجا دانلود كنيد .
2- حال بايستي اين فايل را در زير شاخه system32 در دايركتوري ويندوز كپي كنيم
(به طور مثال در شاخه c:\windows\system32 )
اما اين سيستم عاملها داراي روشي براي محافظت از فايلهاي سيستم هستند و در نتيجه به شما اجازه تغيير در اين فايلها را نمي دهند و حتي اگر اين فايلها را حذف كنيد و يا فايل ديگري جاي آن كپي كنيد در كمتر از يك دقيقه نسخه اصلي فايل مجددا نصب خواهد شد.
اين مسئله باعث ميشود كه ما نيز نتوانيم به سادگي نسخه اصلاح شده كيبورد فارسي را نصب كنيم .
براي نصب كيبورد جديد بايد دستور عمل زير را انجام دهيد:
2-كامپيوتر خود را restart كنيد و در ابتداي بالا آمدن ويندوز دكمه F8 را فشار دهيد تا منوي انتخاب نوع اجراي سيستم عامل ظاهر شود .
در منوي ظاهر شده گزينه Safe Mode with Command Prompt را انتخاب كنيد .
پس از چند لحظه صفحه اي ظاهر خواهد شد كه شبيه همان صفحه سيستم عامل DOS است حالا ميتوانيد با استفاده از دستورات سيستم عامل داس نسخه جديد فايل kbdfa.dll را در شاخه system32 ويندوز نصب كنيد.
به طور مثال اگر ويندوز شما در شاخه c:\windows است و نسخه جديد فايل kbdfa.dl را در درايو D
دانلود كرده ايد دستور زير را تايپ و اجرا كنيد.
copy d:\kbdfa.dll c:\windows\system32\kbdfa.dll
3- مجددا سيستم خود را restart كنيد . اگر به شيوه بالا به درستي عمل كرده باشيد پس از بالا آمدن و اجراي مجدد سيستم كيبورد شما اصلاح خواهد شد. در اين حالت با زدن كليد \ حرف ژ تايپ شده و جاي ديگر حروف همچون پ نيز اصلاح خواهد شد.
بايستي توجه داشته باشيد كه هنگام تابپ حرف ي شكل (و البته كد) سازگار آن با ويندوز 98 تايپ خواهد شد و البته شكل جديد آن (بدون دو نقطه در زير ) نيز با فشار كليد Shift+V تايپ خواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

لینک باکس

اگر نیاز به شغل مناسب دارید برای یکبار هم که شده کلیک کنید، ضرر نخواهید کرد.