خرید آسان و آسوده

سایت های مورد نیاز شما

اگر نیاز به اطلاعات مختلفی دارید به سایتهای زیر رجوع کنید.

۱۳۸۷ خرداد ۳۱, جمعه

ضيافتخانة فيض (قسمت سوم)

حضرت استاد صمدی آملی (حفظه الله)
اي عزيز عمده، حضور و مراقبت است كه كليد و مفتاح همه فتوحات معنوي و شهودات قلبي و القاءات سبّوحي و تمثّلات ملكوتي است و براي بدست آوردن آن راه معرفت نفس و طهارت و ادب با خدا و توحيد صمدي قرآني را طي كني تا كام دل گيري و بدان كه راه نبوت انبائي و عصمت و طهارت باز است وگرنه خلقتتان عَبَث مي شد. اي سالكان كوي يار بدان كه درجات بهشت به عدد آيات قرآن است؛ پس بخوان و بالا برو. و تو را مقام محمود است كه اگر اهل سحر و سهر شوي در تاريكي شب بدين آب حيات انساني دست يابي.
صمت و جوع و سهر و خلوت و ذكر به دوام نا تـمامـان جـهـان را كـند اين پـنـج تـمام
واجبات را انجام ده و از محرّمات اجتناب كن و كسب حلال داشته باش تا فرقان حق از باطل پيدا كني. اي جوان سرماية عُمر را مغتنم بشمار و تو اي خواهر گرامي چادر فاطمة زهراء عليه السلام را حفظ كن تا در نزد شهيدان رو سفيد باشي. اي عزيز دست توسّل به ذيل ولايت ائمّة اطهار عليهم السلام به خصوص حضرت قائم آل محمد بقيه الله مهدي هادي عجل الله تعالي فرجه الشريف داشته باش كه تا خودت را از غيبت به در آوري و شاهد آن شاهد مشهود علي الاطلاق باشي. به تعبير خضر راه، حضرت حسن زادة آملي:
چگونه غايبش خوانـي و دورش نبينـي خـويشتـن را در حضـورش
تويي غايب كه دوري در بر وي نـهـادي نـام خـــود را بـر سـرِ وي
سَـبـَل بر ديدگانـت گشته چيـره كه خورشيد است در چشم تو تيره
حسن بـادا فـداي خـاك پـايش كه بـاشد خـاك پـايش تـوتـيايش
بازديد از مناطق جنگي همانند قتلگاه شهيدان شلمچه و هويزه، بوفلفل، فاو، سوسنگرد، دهلاويه، چذابه، هورالعظيم، دهلران، موسيان،‌ چيلات، فكه، پادگان حميد، دشت آزادگان، بُستان، مناطق عملياتي جنوب و غرب نه تنها ماية يأس و نااميدي نيست بلكه موجب ارتقاي وجودي براي درجات عاليه و تصميم براي وصول به مقامات شهيدان است. پس اي عزيز از شهيدان استمداد كن و دامن سالار شهيدان اباعبدالله الحسين عليه السلام را بگير تا در كاروان قافلة انساني حضرت بقيه الله قرار گيري و بگو:
صــبـا گـــو آن اميـــر كـــاروان را
مـراعـاتـي كند ايـن نـاتوان را

رَهِ دور است وباريك است وتاريك
به دوشم مي كشم بار گران را
راه باز است و در گشاده است و صدا هم در داده اند كه سفرة پر مائدة الهي هم گسترده است و ضيافتخانة دوست، مهمان طلب مي‌كند. لذا خويشتن را تضعيف روحيه نكن زيرا انسان آفريده شدي و غذاي تو آسماني است و آسمانيان هم در انتظار مقدمت به سر مي‌برند كه فقط جان را عُقر و سوغات كن كه:

تحفة جان را چو سازي عُقرِ راه قرب دوست
دوست را يابي به انواع هدايا و تُحَف
برادر و خواهر عزيز؛ تنِ خسته و دهانِ بسته و دلِ شكسته داشته باش و در مسير راه ولايت باش كه:
تا مست ز صـهباي ولايـي ايدل
تـا صـاحب رتـبة رضـايـي ايـدل

تا همدم مُصحف و دعايي ايدل
خوش باش به سنگر خدايي ايدل
شب سه شنبه 14/12/80 = 20 ذي حجه 1422
قم المقدسه - داوود صمدي آملي

هیچ نظری موجود نیست:

لینک باکس

اگر نیاز به شغل مناسب دارید برای یکبار هم که شده کلیک کنید، ضرر نخواهید کرد.