خرید آسان و آسوده

سایت های مورد نیاز شما

اگر نیاز به اطلاعات مختلفی دارید به سایتهای زیر رجوع کنید.

۱۳۸۷ خرداد ۱۲, یکشنبه

ISO چیست؟

در زبان محاوره ای، ISO به فایلی گفته می شود که یک تصویر کامل از تمام آنچه را که روی یک دیسک نوری قرار دارد، در خود جا داده است. از این فایل ها برای انتقال کامل محتویات یک سی دی روی اینترنت نیز استفاده می شود. این واژه بسته به محل کاربرد آن می توانند به معنی Image یا چیزی شبیه این به کار روند.
برای این که تعریف دقیق تری از ISO داشته باشیم ، باید به نحوه ایجاد این فایل ها رجوع کنیم. ISO یک کپی از فایل های داخل یک سی دی از سکتور صفر تا انتهای آن است که روی یک فایل واحد قرار گرفته باشد. این فایل ها تنها یک کپی سکتور به سکتور از روی تمام آن چیزی است که روی دیسک نوری قرار دارد، فایل کپی فقط مجموعه ای کنار هم از صفر و یک ها است و بنابراین با هیچ برنامه ای قابل اجرا نیست.
بنابراین کپی مذکور اصلآ نمی تواند یک سی دی صوتی، نرم افزاری، چند بخشی یا رسانه ای باشد، بلکه فقط می توان آن را بی هیچ تغییری روی یک سی دی خام کپی کرد و بعد آن سی دی را با برنامه های جست و جو گر معمولی باز کرد و مورد استفاده قرار داد.
برنامه های مختلفی ارائه شده اند که می توانند اطلاعاتی را که می خواهید روی یک فایل ISO ذخیره کنید . شرکت Corel فرمت CIF را رائه می دهد که با برنامه Easy CD Creator شرکت Roxio مورد استفاده قرار می گیرد. برنامه CDRWIN شرکت Jeff Arnold نیز فایل های Image خود را بافرمت BIN ذخیره می کند.
فرمت DAT می تواند به خیلی چیزها مربوط شود، اما معمولا یک فایل ویدیویی است که از یک Video Cd گرفته شده است. برنامه های تبدیل کننده می توانند فایل های DAT را به MPG تبدیل نمایند. برنامه های رایت سی دی همچون NERO نیز می توانند این فایل ها را به صورت مستقیم روی سی دی های تصویری ضبط کنند. اما فایل هایی که فرمت خود آن ها نیز ISO است، می توانند با روش های مختلفی به کار روند. این فایل ها غالبا تحت سیستم های لینوکس و یونیکس قابل نصب هستند و در ویندوز نیز می توانند توسط برنامه هایی همچون Magic ISO نمایش داده شوند. اما کاربرد اصلی آن ها این است که روی سی دی خام ضبط می شوند و مورد استفاده قرار می گیرند. توجه داشته باشید که این فرمت همیشه هم دارای تصویر کامل یک سی دی واقعی نیست و ممکن است در اینترنت با فایل های ISO برخورد کنید که حاوی هیچ اطلاعاتی نیستند یا اصلا قابل رایت کردن نمی باشند، زیرا نام واقعی یک فایل کپی شده از روی یک سی دی در حقیقت “ISO-9660 filesystem image” است که در زبان محاوره ای همان ISO نامیده می شود.
برخی از برنامه های رایت سی دی این فایل ها را با فرمت IMG نیز ذخیره می کنند که البته محبوبیت کمتری در بین کاربران دارد. فایل های Image ممکن است دارای فرمت های بسیار متنوعی باشند که از معروف ترین آن ها می توان به ISO,BIN,IMG,CIF,FCD,NRG,GCD,PO1,C2D.CUE,CD اشاره کرد. تمامی این فرمت ها می توانند دارای یک کپی سکتور به سکتور از اطلاعات داخل یک سی دی باشند.
چگونه می توان یک فایل ISO را روی سی رایت کرد؟
برنامه Nero یک برنامه خیلی خوب برای رایت کردن فایل های image است. برای رایت کردن فایل های ISO توسط این برنامه دستور العمل زیر را دنبال کنید:
• یک سی دی خام در داخل رایتر کامپیوترتان قرار دهید.
• برنامه Nero را باز کنید.
• در پنجره اصلی برنامه، روی گزینه Backup و سپس Burn Image to DISK را کلیک کنید.
• در پنجره باز شدهف فایل ISO را انتخاب کنید.
• همانند یک فایل عادی آن را رایت کنید.
برنامه بسیار خوب دیگر WinISO هست که مخصوص این کار ساخته شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

لینک باکس

اگر نیاز به شغل مناسب دارید برای یکبار هم که شده کلیک کنید، ضرر نخواهید کرد.