خرید آسان و آسوده

سایت های مورد نیاز شما

اگر نیاز به اطلاعات مختلفی دارید به سایتهای زیر رجوع کنید.

۱۳۸۷ تیر ۳, دوشنبه

تاریخچه اکو(قسمت دوم)

در تطابق با هنجارها و رویه های پذیرفته شه بین المللی در مورد رفتار ،حقوق و مزایای دیپلماتیک که در کنار یکدیگر موارد،در کنوانسیون 1946 راجع به مزایا و مصونیت های سازمان ملل و در کنوانسیون وین 1961 راجع به روابط سیاسی امده است،و با درک نیاز به وجود یک رکن اداری مرکزی برای هماهنگی مناسب ارگان های اکو،و اجرای موثر فعالیت های ان و اجرای ماده IX عهد نامه ازمیر درباره دبیرخانه اکو؛
برای ورود موارد ذیل موافقت می کنند:
ماده1: تعریف
1. در این موافقت نامه:
الف) ((کشور میزبان))به معنی جمهوری اسلامی ایران است؛
ب)((دولت))به معنی دولت جمهوری اسلامی ایران است؛
ج)((دبیرخانه ))به معنی دبیرخانه اکواست که به آن با عنوان ((مقر))نیز اشاره شده است؛
د)((دبیرکل ))به معنی دبیر کل اکو یا نماینده مسئول اواست؛
هدف
هدف از این موافقت نامه تسهیل کار دبیرخانه به نحوی که در عهدنامه ازمیر در نر گرفته شده است و نیز فراهم آوردن زمینه لازم برای اجرای موثر و با حین نیت مسئولیت ها توسط تمامی افراد ذیربط از جمله دبیرکل،کارمندان و کارکنان خدمات عمومی است.
وضعیت حقوقی اکو
دیرخانه بر اساس این سند که مشتمل بر 25 ماده می باشد وضعیتی حقوقی همانند دیگر سازمانهای بین المللی و نمایندگی های سیاسی خواهد یافت و کارمندان و مقر آن از مصونیت های پیش بینی شده در کنوانسیون وین بهرهمند خواهد شد.
روش اجرای طرح های اکو
این سند مقررات مربوط به نحوه تصویب طرح ها و اجرای آنها را رائه نموده و در واقع مهمترین سند مرجع در مورد نحوه انجام مطالعات امکان سنجی ،تصویب،اجرا و نظارت بر طرح های منطقه ای اکو محسوب می گردد. در سند روش جاری ،شرایطی در زمینه تسهیل اجرای طرح ها از سوی کشورهای غیر شرکت کننده ،انعطاف در مشارکت اعضاء ،شرایط تبدیل یک طرح ملی به طرح منطقه ای،تامین منابع مالی و جلب کمک های بین المللی برای اجرای طرح های اکو پیش بینی شده است.
آئین نامه و مقررات اجرایی اکو
آئین نامه اجرایی اکو از یک مقدمه ،دوازده فصل 48 بند تشکیل گردیده است. این سند کلیه مسائل مربوط به فعالیتهای اکو،نشست های ارکان اصلی سازمان ،از جمله نحوه تهیه دستورکار،ریاست اجلاسها،نقش دبیرخانه،چگونگی برگزاری اجلاس ها،نحوه تصمیم گیری ها،وضعیت نار و گزارش کار اجلاس را در بر می گیرد. از موارد مهم در این سند نحوه تعیین اعضای هیات رئیسه اجلاس های اکو،انتصاب نمایندگان دائم کشورهای عضو نزد اکو و شرح وظایف ارکان اصلی می باشد.
اسناد مهمی که از آغاز فعالیت اکو توسط توسط کشورهای عضو به تصویب یا امضاء رسیده اند:
1. عهدنامه از میر میان ایران،پاکستان و ترکیه در 21 اسفند 1355 ذر تهران
2. پروتکل ایجاد منطقه آزاد تجاری میان ،پاکستان و ترکیه در 21 اسفند 1355 در تهران
3. اولین پروتکل اصلاحی عهدنامه از میر میان ایران،پاکستان،ترکیه خرداد ماه 1369 در اسلام آباد
4. بیانیه تهران در جریان برگزاری اولین اجلاس سران اکو،29 بهمن ماه 1370

هیچ نظری موجود نیست:

لینک باکس

اگر نیاز به شغل مناسب دارید برای یکبار هم که شده کلیک کنید، ضرر نخواهید کرد.