خرید آسان و آسوده

سایت های مورد نیاز شما

اگر نیاز به اطلاعات مختلفی دارید به سایتهای زیر رجوع کنید.

۱۳۸۷ تیر ۳, دوشنبه

خواص خوراكيها به زبان روايات (قسمت اول)

درمان با نمك
در كتاب كافى ، هشام بن سالم ، از امام صادق عليه السلام نقل مى كند كه پيامبر اكرم صل الله عليه و آله به على عليه السلام فرمود: يا على ! غذا را با نمك شروع كن و با نمك ختم نما؛ زيرا اگر كسى چنين كند، از هفتاد و دو نوع بلاء و بيمارى ، از قبيل جنون و جذام و برص ، در امان خواهد بود.
حضرت على عليه السلام فرمود: ابتداى غذا نمك بخوريد، اگر مردم مى دانستند نمك چه خاصيتى دارد، هر آينه به جاى داروهاى مجرب ديگر، آن را انتخاب مى كردند.
همچنين فرمود: اگر در سر سفره غذا نمك نباشد، ملائكه حاضر نمى شوند؛ زيرا شروع كردن غذا با نمك ، باعث صحت بدن مى شود.
امام صادق عليه السلام فرمود: اگر كسى همراه اولين لقمه غذا، نمك بخورد، لكه هاى سياه و سفيد صورت را برطرف مى سازد. (844)
درمان با حليم
در كتاب كافى از امام صادق عليه السلام نقل شده است كه فرمود:
اميرالمؤ منان عليه السلام فرمود: بر شما باد! خوردن حليم ، چرا كه آدمى را به مدت چهل روز در عبادت ، با نشاط مى كند و اين همان مائده اى است كه بر رسول خدا صل الله عليه و آله نازل شده است .
در كتاب عده ، از امام صادق عليه السلام نقل شده است كه فرمود: يكى از پيامبران از ضعف بدن و عدم توانايى در جماع ، به خداوند شكايت كرد. خداوند او را به خوردن حليم فرمان داد.
در حديثى ديگر، آن حضرت فرمود: روزى رسول خدا صل الله عليه و آله از درد كمر به خداوند شكايت كرد، خداوند او را به خوردن حليم فرمان داد.
امام صادق عليه السلام فرمود: رسول خدا صل الله عليه و آله فرمود: روزى جبرئيل بر من نازل شد و مرا به خوردن حليم دستور داد، تا اين كه نيرويم براى عبادت بيشتر شود و قوه باه را بيافزايد. (845)
درمان با عسل
در كتاب كافى و عده آمده است : امام صادق عليه السلام فرمود: مردم به هيچ چيز مانند عسل ، درمان نشده اند.
از ابى الحسن عليه السلام نقل شده است كه فرمود: به هيچ بيمارى به اندازه عسل ، از چيز ديگرى شفا و درمانى نديد.
از ابى الحسن عليه السلام نقل شده است كه فرمود: هر كسى در امور جنسى ناتوان گشت ، خوردن مخلوط عسل با شير براى او نافع است .
رسول خدا صل الله عليه و آله فرمود: هر كسى خواهان تقويت نيروى حافظه است ، عسل ميل كند.
همچنين ايشان در حديثى ديگر فرمودند: بهترين آشاميدنيها، عسل است ، زيرا محافظ است و سردى سينه را از بين مى برد
امام كاظم عليه السلام به نقل از پدرانش ، از رسول خدا صل الله عليه و آله نقل مى كند و مى فرمايد: عسل موجب شفاى هر بيمارى مى باشد، باد را مى شكند و تب بر است . (846)
درمان با شير
ابى الحسن اصبهانى مى گويد: نزد امام صادق عليه السلام بودم ، مردمى به او عرض كرد: فدايت شوم ! در خود احساس ضعف مى نمايم . امام عليه السلام فرمود: بر تو باد خوردن شير! چرا كه موجب رشد گوشت بدن مى شود و استخوان ها را محكم مى گرداند.
امام باقر عليه السلام فرمود: شير گوسفند سياه ، بهتر از شير گوسفند قرمز و قهوه اى و شير گاو قهواى بهتر از شير گاو قرمز است .
منافع و زيانهاى پنير
يكى از ياران امام صادق عليه السلام در كتاب كافى نقل مى كند و مى گويد: مردى از امام صادق عليه السلام راجع به پنير پرسيد. ايشان فرمود: بيمارى زا است و هيچ خاصيت درمانى نداردامام همين كه موقع شام شد، آن مرد بر امام صادق عليه السلام وارد شد و مشاهده كرد كه بر سر سفره آن گرامى پنير وجود دارد، عرض كرد، هنگام روز، راجع به پنير از شما سوال نمودم ، فرموديد: بيمارى آور است و فائده درمانى ندارد، اما حالا مى بينم بر سر سفره شما وجود دارد حضرت فرمود: در روز، زيان آور است اما هنگام شب نافع و براى قوه باه مفيد مى باشد.
امام صادق عليه السلام فرمود: اگر پنير و گردو با هم باشند، هر كدام سود درمان كننده اى دارند. اما اگر از يكديگر جدا شوند، هر كدام زيان و بيمارى مى آور

هیچ نظری موجود نیست:

لینک باکس

اگر نیاز به شغل مناسب دارید برای یکبار هم که شده کلیک کنید، ضرر نخواهید کرد.