خرید آسان و آسوده

سایت های مورد نیاز شما

اگر نیاز به اطلاعات مختلفی دارید به سایتهای زیر رجوع کنید.

۱۳۸۷ تیر ۳, دوشنبه

خواص خوراكيها به زبان روايات(قسمت دوم)

امام صادق عليه السلام فرمود: اگر خدا، سراغ داشته كه در غذاى ديگر بيشتر از جو، شفادهندگى باشد، جو را غذاى پيامبران قرار نمى داد. (850)
درمان با برنج
زراره مى گويد: دايه حضرت موسى بن جعفر عليه السلام را مشاهده نمودم كه به دهان آن حضرت برنج مى گذاشت و اصرار داشت كه حتما بخورد. متاءثر شدم و به حضور امام صادق عليه السلام ، پدر آن بزرگوار، شرفياب گشتم ، آن گرامى فرمود: گمان مى كنم از رفتار دايه ابى الحسن موسى عليه السلام ، متاءثر گشته اى ؟ عرض كردم : آرى ! پدر و مادرم به فدايت . فرمود: برنج ، غذاى خوبى است . روده را باز كرده و فراخ مى سازد. بواسير را درمان مى كند و ما بر مردمان عراق ، غبطه مى خوريم كه برنج و آب سرد مى خورند؛ چرا كه اين دو، روده ها را فراخ كرده و بواسير را درمان مى سازند.
خالد بن نجيح مى گويد: از دل درد به امام صادق عليه السلام شكايت نمودم . به من فرمود: برنج را بشور، سپس آن را در سايه ، خشك كن بعد از آن ، مقدارى بكوب ، هر روز از آن ، به اندازه اى كه مى توانى بخور!
رسول خدا صل الله عليه و آله فرمود: سرور غذاهاى دنيا و آخرت ، گوشت و برنج است .
درمان با عدس و نخود
در كتاب كافى ، به نقل از امام رضا عليه السلام آمده است : نخود، براى درد كمر بسيار مفيد است . امام صادق عليه السلام در كتاب كافى مى فرمايد: اميرالمؤ منين على عليه السلام فرمود: خوردن عدس ، رقت قلب مى آورد و اشك را جارى مى گرداند.
امام صادق عليه السلام فرمود: روزى يكى ، از قساوت قلب به رسول خدا صل الله عليه و آله شكايت كرد، آن گرامى فرمود: بر تو باد خوردن عدس ! چرا كه باعث رقت قلب و جارى شدن اشك مى گردد.
درمان با باقلا
امام صادق عليه السلام فرمود: خوردن باقلا، باعث جلوگيرى از پوكى استخوان ، زيادى و تقويت مغز و توليد خون مى گردد.
همچنين فرمودند: باقلا را با پوستش بخوريد، كه باعث تقويت و دباغى معده مى شود.
ايشان در جايى ديگر فرمودند: خوردن باقلا، هيچ گونه بيمارى و مرضى نمى آورد، بلكه شفا دهنده است . (851)
درمان با انگور
امام صادق عليه السلام فرمود: يكى از پيامبران از غم و اندوه به خداوند شكايت كرد. خداوند سبحان به او دستور داد تا انگور بخورد.
همچنين فرمودند: وقتى طوفان و باران نوح پايان يافت و جسدهاى مرده پديدار شد، حضرت نوح عليه السلام منظره را مشاهده نمود، به شدت غمگين گشت و اندوهگين گرديد. در اين موقع خداوند متعال به وى وحى فرمود: انگور سياه بخور تا غم و اندوهت فرو نشيند. (852)
درمان با انار و فوايد آن
امام صادق عليه السلام فرمود: هر كس يك دانه انار بخورد، اين دانه انار در مقابل ، شيطان وسوسه را به مدت چهل روز بيمار مى گرداند.
عبداللّه بن سنان مى گويد: از امام صادق عليه السلام شنيدم كه فرمود: بر شما باد خوردن انار شيرين ! زيرا اگر يك دانه از آن وارد معده شود، يك بيمارى از بدن ، از بين مى رود و شيطان وسوسه را نابود مى سازد.
در كتاب عده ، به نقل از خراسانى آمده است : خوردن انار شيرين ، قدرت جماع را افزوده و نوزاد را زيبا مى كند.
صالح بن عقبه مى گويد: از امام صادق عليه السلام شنيدم كه مى فرمود: انار را با پيه آن بخوريد؛ زيرا معده را دباغى كرده و ذهن آدمى را نيرو مى بخشد.
در جايى ديگر فرمودند: انارى نيست ، مگر آن كه در آن ، دانه اى از بهشت باشد. هر گاه دانه اى از انار افتاد و يا پرتاب شد، آن را بخوريد. چنين دانه اى در هر معده اى وارد شود، قطعا آن را چهل روز نورانى خواهد ساخت و شيطان وسوسه را دور خواهد كرد.
همچنين ايشان فرمودند: به كودكان خود انار بخورانيد؛ زيرا موجب رشد سريع آنها مى گردد.
امام صادق عليه السلام فرمود: هر كس هنگام خوابيدن انار بخورد، تا صبح از شر در امان است . (853)
درمان با سيب
امام صادق عليه السلام فرمود: خوردن سيب ، معده را خوشبو مى سازد.
امام كاظم عليه السلام مى فرمود: براى سيب ، منافع زيادى وجود دارد. نافع سم ، جادو، ديوانگى و بلغم مى باشد و چيزى سريعتر از آن در درمان سود ندارد.

هیچ نظری موجود نیست:

لینک باکس

اگر نیاز به شغل مناسب دارید برای یکبار هم که شده کلیک کنید، ضرر نخواهید کرد.