خرید آسان و آسوده

سایت های مورد نیاز شما

اگر نیاز به اطلاعات مختلفی دارید به سایتهای زیر رجوع کنید.

۱۳۸۷ مرداد ۵, شنبه

بازگرداندن ویندوز خراب شده به حالت قبل از بروز مشکل !

مهرداد - ع
SetarehSorkh Scientific Group

آخرين راه نجات ويندوز !
با استفاده از System Restore ويندوز را براي مواقع اضطراري آماده کنيد!


شرکت سازنده ويندوز MICROSOFT ابزاري به نام System Restore را در ويندوز قرار داده است که از جمله کارکرد هاي آن بازيابي و جلوگيري از هنگ شدن ويندوز در مواقع حساس و اضطراري است.

System Restore در حقيقت تنظيمات صحيح ويندوز را به خاطر مي سپارد و آن را در محلي در ديسک سخت براي مواقع اضطراري ذخيره مي کند و با بازيابي کردن اين اطلاعات مي توان از بروز مشکل جلوگيري کرد .

اولين گزينه سيستم ريستور يعني RESTORE MY COMPUTER TO AN EARLIER TIME ويندوز را به حالت قبل باز گرداند و دومين گزينه يعني Create Restore Points مي توان ريستور پوينتي ايجاد کرد.

براي استفاده از اين قابليت مراحل زير را دنبال کنيد :

1)منوي START را انتخاب کنيد ALL PROGRAMS را کليک و پس از آن Accessories را انتخاب کنيد .سپس System Tools را بر گزينيد و System Restore را کليک کنيد.

2)RESTORE MY COMPUTER TO AN EARLIER TIME را کليک کنيد .

3)تاريخي را که در آن کامپيوتر خوب کار مي کرده است را کليک کنيد .

4)اطمينان حاصل کنيد که تمام فايلهاي باز را ذخيره کرده ايد و پس از آن NEXT را کليک کنيد .

در اين حالت سيستم عمليات بازيابي و بازگشت به قبل را آغاز مي کند .پس از اتمام سيستم مجددا راه اندازي خواهد شد . پس از بازگشت به ويندوز پنجره اي باز مي شود که با زدن OK به محيط ويندوز وارد مي شويد .

براي ساختن يک Restore Points به مسير قبل رفته و اين بار گزينه Create Restore Points را انتخاب کنيد و با کليک بر روي NEXT به قسمت بعد رفته و نامي را براي Restore Points جديد انتخاب کنيد و حال گزينه Create را کليک کنيد پس از چند لحظه کل تنظيمات ويندوز ذخيره مي شود . از اين پس در صورت بروز مشکل هنگام بوت ويندوز بايد کليد F8 را پايين نگاه داشت و با انتخاب گزينه Last Known Good Configouration ويندوز را به حالت قبل باز گرداند .

پس از این به بعد بهتر است قبل از انجام هر تغییری و نصب هر برنامه ای که نصب آن امکان دارد تغییراتی را در ویندوز اعمال نماید ( مانند آنتی ویروسها ، فایروالها و...) ، برای جلوگیری از خراب شدن ویندوز یک Restore Points ایجاد نمائیم .

نکته : ممکن است در بعضی موارد به دليل آسيب ديدگي شديد ويندوز حتي با استفاده از اين قابليت نیز مشکل سيستم برطرف نشود. البته برای اینموارد نیز راه حل داریم . تا بعد ...

هیچ نظری موجود نیست:

لینک باکس

اگر نیاز به شغل مناسب دارید برای یکبار هم که شده کلیک کنید، ضرر نخواهید کرد.