خرید آسان و آسوده

سایت های مورد نیاز شما

اگر نیاز به اطلاعات مختلفی دارید به سایتهای زیر رجوع کنید.

۱۳۸۷ خرداد ۳۱, جمعه

وارد چت روم پر (full) شويد

برای ورود به چت رومی كه پر است يعنی 40 نفر در آن آن لاين هستند مراحل زير را طی كنيد:ابتدا يك چت روم بسازيد تا هيچ كس داخل آن نباشد.
كد روبرو را در قسمت پيغام تايپ كنيد [*] join/ ﴿كه بجای [*] بايد نام چت رومی كه پر هست و قصد ورود به آن را داريد را وارد كنيد.﴾
ممكن است با پيغامی كه می گويد اين چت روم پر است مواجه شويد. يك مدت صبر كنيد دو باره كد بالا را وارد كنيد اين بار وارد چت روم پر خواهيد شد!

معرفی برنامه Multi Machine

برنامه ايی رو که قصد معرفی آنرا دارم قابليت فرستادن پيام مورد نظر شما رو به صورت خودکار و در حالی که شخصی در ياهو به شما پی ام ميده رو داره! يعنی شما متن مورد نظرتون خودتون رو در برنامه وارد ميکنيد و زمانی که يکی از دوستان شما بهتون پی ام ميده اين پيام به صورت خودکار براش فرستاده ميشه! کار کردن هم باهاش خيلی آسونه شما بعد از دريافت برنامه و اجرای اون در قسمت Text متن خودتون رو مينويسيد و کليد Add رو ميزنيد تا پيام شما وارد ليست شود برای پاک کردن متن هم ميتونيد روی متنی که اون رو Add کرديد کليک کنيد و کليد Remove رو بزنيد!‌ برای پاک کردن تمامی متون از گزينه Clear استفاده کنيد! حالا با کليک کردن بر روی گزينه ON برنامه فعال ميشود البته اگر ياهو مسنجر شما کانکت باشه.
در قسمت ID Of Senders هم ميتونيد آی دی هايی که به شما پی ام دادن رو ببينيد. (کليد Clear در اين قسمت به منظور پاک کردن پاک کردن تمامی آی دی هاست)
در قسمت Options هم شما ميتونيد انتخاب کنيد که متن شما رو ساده بفرسته يا به همراه ‌‌‌‌‌ Buzz Friend و يا حتی فقط Buzz Friend بفرسته که اون ديگه به خودتون بستگی داره.
دریافت برنامه حجم برنامه: 72/8 کیلو بایت.

مجموعه 3 تم جدید برای سونی اریکسون

مجموعه 3 تم جدید و زیبا برای گوشی های سونی اریکسون با صفحه نمایش 176x220
قابل نصب بر روی گوشی های :
w810 | w800 | w710 | w700 | w660 | w610 | w600 | w550
k750 | k618 | k610 | k550
z710 | z610 | z550
برای دانلود در این مکان کلیک کنید

لذت وب گردی با Opera 9.50 Build 10063 Final

Opera - اپرا سریع ترین مرورگر اینترنت روی زمین! این مرورگر با سرعت باور نکردنی صفحات اینترنت را برای شما بار گذاری میکند. اساس کار اپرا به این صورت است که اول متن سایت بارگذاری میشود و سپس بتدریج عکس ها بارگذاری میشوند، به علاوه اینکه عکس ها اول به صورت کامل با کیفیت کم نمایان میشوند و رفته رفته بر کیفیت عکس افزوده میشود.
کافیست فقط یک بار اپرا را امتحان کنید، دیگر از اینترنت اکسپلورر استفاده نخواهید کرد!
اپرا تمام محدودیت های همچون جلوگیری از راست کلیک، جلوگیری از مشاهده سورس صفحه، جلوگیری از انتخاب متن و ... همه را از پیش پای شما بر میدارد و شما را قادر میسازد با دستی کاملاً باز به جستجو و گشت و گذار در وب بپردازید. علاوه بر این مرورگر وب اپرا امکاناتی همچون دریافت ایمیل، چت و مدیریت دانلود را برای شما فراهم می سازد. این مرورگر با اضافه کردن قابلیت هایی همچون SpeedDial برای دسترسی به صفحات وب مورد علاقه به طور سری، همچنان گزینه محبوبترین مرورگر در میان کاربران خاص خود می باشد.
قابلیت های كلیدی نرم افزار Opera 9.50 Build 10063 Final:
- میانبر سفارسی جستجو
- امکان جستجوی پیشرفته در تمامی سایت های مطرح در زمینه جستجو
- بلاک کردن پیشرفته محتویات صفحات
- پیشگیری هوشمندتر از pop-up
- ابزار حرفه ای جهت دریافت ایمیل و پشتیبانی از سیستم های ایمیل POP/IMAP
- قابلیت خواندن فید های RSS/Atom
- قابلیت اعمال تنظیمات مخصوص برای هر سایت
- نمایش پیش نمایش صفحات با نگهداشتن ماوس بر روی tab ها
- کاهش بار اضافی بر روی حافظه سیستم
- پشتیبانی از دریافت فایل های بزرگتر از ۴ گیگابایت
- امکان استفاده از وب سایت Opera برای بالا بردن امنیت و جلوگیری از Spyware
- استفاده از تکنولوژی Tabbed browsing نمایش پنجره ها در یک پنجره
- برطرف شدن اشکالات مربوط به FTP PASV
- پوسته های متفاوت و زیبا
- نگهداری از رمزهای عبور در محیطی با امنیت بالا
- امکان گفتن دستور به برنامه و اجرای آن توسط Opera
- نصب سریع و آسان
- و ...
برای دانلود در این مکان کلیک کنید

قفل کردن آی دی یاهو

استفاده از اين برنامه بسيار آسان است، فقط كافيست آی دی مورد نظر را در قسمت Bad ID بنويسيد و بر روی Lock كليك كنيد.
در قسمت بالای برنامه ،شما قادر به ديدن شمارش معكوس در حين قفل شدن آی دی هستيد. هنگامی كه شمارش به پايان رسيد آی دی مورد نظر قفل می شود.
اگر كسی آی دی مارا قفل كرد؟
فقط كافيست بر روی لينكی كه ياهو هنگام اعلام قفل بودن آی دی شما در اختيارتان قرار می دهد كليك كنيد و در صفحه ظاهر شده Login كنيد.وقتی به صورت كامل Login شديد آی دی شما از حالت قفل خارج می شود.
دریافت برنامه حجم برنامه: 24/5 کیلو بایت

فعال کردن چند مسنجر به طور همزمان

برای فعال كردن چند مسنجر هم زمان شما به دو نسخه از ياهو مسنجر نياز داريد:
-يكی از نسخه های قديمی مسنجر.
-نسخه جديد ياهو مسنجر ( وجود اين نسخه ضرورتی ندارد ولی به سبب اينكه نسخه های قديمی برخی از ويژگی های نسخه جديد را ندارند بهتر است از آن استفاده كنيد ).
-برنامه Multi Yahoo كه نقش اصلی را ايفا می كند.
نحوه نصب برنامه:
-اگر هم اكنون مسنجر بر روی دستگاه شما موجود می باشد، آن را پاك كنيد.
- نسخه قديمی را نصب كنيد.
-اگر مسنجر فعال است آن را بسته و پوشه مسنجر ار تغيير نام دهيد.
به عنوان مثال پوشه مسنجر را كه نام اوليه آن !Yahoo است به Yahoo!5 تغيير نام دهيد.
-نسخه جديد را نصب كنيد.
- Setup برنامه Multi Yahoo را اجرا كنيد.در صورت تمايل برنامه به صورت خود كار به جستجوی پوشه Yahoo!5 می پردازد، در غير اين صورت شما ميتوانيد به صورت دستی پوشه را انتخاب كنيد.
توجه داشته باشيد: شما بايد فقط پوشه اصلی را انتخاب كنيد به عنوان مثال C:\Program Files\Yahoo!5 و از وارد كردن زير شاخه ها خود داری فرمائيد.
6-هم اكنون شما دو آيكون ياهو مسنجر در اختيار داريد(Yahoo Messenger & Multi Yahoo),مجددا توجه كنيد: شما بايد ابتدا نسخه جديد و بعد Multi Yahoo را اجرا نماييد.
7-هم اكنون شما می توانيد به هر تعداد Multi Yahoo را باز كرده و با ID های مختلف وارد شويد.
روش ديگر: علاوه بر اين روش شما می توانيد از نسخه های تحت وب ياهو مسنجر نيز استفاده كنيد ، كه هم اكنون دو نسخه ازين نوع موجود می باشد.
Java Messenger AND Web Messenger
دریافت برنامه

ضيافتخانة فيض (قسمت سوم)

حضرت استاد صمدی آملی (حفظه الله)
اي عزيز عمده، حضور و مراقبت است كه كليد و مفتاح همه فتوحات معنوي و شهودات قلبي و القاءات سبّوحي و تمثّلات ملكوتي است و براي بدست آوردن آن راه معرفت نفس و طهارت و ادب با خدا و توحيد صمدي قرآني را طي كني تا كام دل گيري و بدان كه راه نبوت انبائي و عصمت و طهارت باز است وگرنه خلقتتان عَبَث مي شد. اي سالكان كوي يار بدان كه درجات بهشت به عدد آيات قرآن است؛ پس بخوان و بالا برو. و تو را مقام محمود است كه اگر اهل سحر و سهر شوي در تاريكي شب بدين آب حيات انساني دست يابي.
صمت و جوع و سهر و خلوت و ذكر به دوام نا تـمامـان جـهـان را كـند اين پـنـج تـمام
واجبات را انجام ده و از محرّمات اجتناب كن و كسب حلال داشته باش تا فرقان حق از باطل پيدا كني. اي جوان سرماية عُمر را مغتنم بشمار و تو اي خواهر گرامي چادر فاطمة زهراء عليه السلام را حفظ كن تا در نزد شهيدان رو سفيد باشي. اي عزيز دست توسّل به ذيل ولايت ائمّة اطهار عليهم السلام به خصوص حضرت قائم آل محمد بقيه الله مهدي هادي عجل الله تعالي فرجه الشريف داشته باش كه تا خودت را از غيبت به در آوري و شاهد آن شاهد مشهود علي الاطلاق باشي. به تعبير خضر راه، حضرت حسن زادة آملي:
چگونه غايبش خوانـي و دورش نبينـي خـويشتـن را در حضـورش
تويي غايب كه دوري در بر وي نـهـادي نـام خـــود را بـر سـرِ وي
سَـبـَل بر ديدگانـت گشته چيـره كه خورشيد است در چشم تو تيره
حسن بـادا فـداي خـاك پـايش كه بـاشد خـاك پـايش تـوتـيايش
بازديد از مناطق جنگي همانند قتلگاه شهيدان شلمچه و هويزه، بوفلفل، فاو، سوسنگرد، دهلاويه، چذابه، هورالعظيم، دهلران، موسيان،‌ چيلات، فكه، پادگان حميد، دشت آزادگان، بُستان، مناطق عملياتي جنوب و غرب نه تنها ماية يأس و نااميدي نيست بلكه موجب ارتقاي وجودي براي درجات عاليه و تصميم براي وصول به مقامات شهيدان است. پس اي عزيز از شهيدان استمداد كن و دامن سالار شهيدان اباعبدالله الحسين عليه السلام را بگير تا در كاروان قافلة انساني حضرت بقيه الله قرار گيري و بگو:
صــبـا گـــو آن اميـــر كـــاروان را
مـراعـاتـي كند ايـن نـاتوان را

رَهِ دور است وباريك است وتاريك
به دوشم مي كشم بار گران را
راه باز است و در گشاده است و صدا هم در داده اند كه سفرة پر مائدة الهي هم گسترده است و ضيافتخانة دوست، مهمان طلب مي‌كند. لذا خويشتن را تضعيف روحيه نكن زيرا انسان آفريده شدي و غذاي تو آسماني است و آسمانيان هم در انتظار مقدمت به سر مي‌برند كه فقط جان را عُقر و سوغات كن كه:

تحفة جان را چو سازي عُقرِ راه قرب دوست
دوست را يابي به انواع هدايا و تُحَف
برادر و خواهر عزيز؛ تنِ خسته و دهانِ بسته و دلِ شكسته داشته باش و در مسير راه ولايت باش كه:
تا مست ز صـهباي ولايـي ايدل
تـا صـاحب رتـبة رضـايـي ايـدل

تا همدم مُصحف و دعايي ايدل
خوش باش به سنگر خدايي ايدل
شب سه شنبه 14/12/80 = 20 ذي حجه 1422
قم المقدسه - داوود صمدي آملي

ضيافتخانة فيض (قسمت دوم)

حضرت استاد صمدی آملی (حفظه الله)
به حقيقت برو و بگو آمدم، اگر گفتند اينجا چرا آمدي، بگو به كجا روم و به كدام در رو كنم، اگر گفتند به اذن كي آمدي، بگو شنيدم:
بـر ضيافتـخانة فيض نوالـت منـع نيست
در گشاده است و صلا در داده، خوان انداخته
اگر گفتند تا به حال كجا بودي؟ بگو راه گم كرده بودم. اگر گفتند چي آوردي؟ بگو:
اوّلاً دل شكسته كه از شما نقل است:
در كوي ما شكسته دلي مي خرند و بس
بازار خود فروشي از آن سوي ديگر است

و ثانياً:

جـز نداري نبود مـاية دارايي مـن
طمع بخششم از درگه سلطان من است
و ثالثاً: الهي آفريدي رايگان، روزي دادي رايگان، بيامرز رايگان، تو خدايي نه بازرگان.
اگر گفتند بيرونش كنيد، بگو:
نميروم ز ديار شما به كشور ديگر
برون كنيد ازين در درآيم از در ديگر
اگر گفتند اين جرأت را از كه آموختي؟ بگو: از حلم شما. اگر گفتند قابليت استفاضه نداري، بگو قابليت را هم شما افاضه ميفرمائيد. باز اگر از تو اِعراض نمودند بگو:
بــه والله، بــه بـالله، بــه تـالله
بـه حـق آية نصرٌ مـِن الله

كه مو از دامنت دست برنديرم
اگر كشته شوم الحكم لله
اگر گفتند مُذنِبي، بگو اولاً شنيدم شما غفّاريد و ثانياً من مَلَك نيستم، آدم زاده ام و ثالثاً:
ناكرده گنه در اين جهان كيست، بگو آن كس كه گنه نكرده و زيست، بگو
من بـد كـنـم و تو بـد مكـافـات دهـي پـس فـرق مـيان من و تو چيست، بگو
اگر گفتند اين حرفها را از كُجا ياد گرفتي، بگو:
بلبل از فيض گل آموخت سخن ورنه نبود اين همه قول و غزل تعبيه در منقارش
اگر گفتند چه مي خواهي؟ بگو:
جز تو ما را هواي ديگر نيست
جز لقاي تو هيچ در سر نيست
آنچه نوشيدي جرعه اي از كوثر معنويت حضرت عارف واصل علامه حسن زادة آملي بود. پس اي عزيز تو هم با اين چهار اصل يعني حضور و ادب و همّت و طلب، دست از دامن حق و شهيدان راه دوست برندار و نگو كه فقط همان ايّام دفاع مقدس بود و تمام شد بلكه به مضمون بيان عرشي حضرت مقام عزيز رهبر آيت الله معظم خامنه اي كبير مدظله العالي: اگر آمريكا راه جنگ در پيش گيرد بداند كه واقعة صلح امام حسن عليه السلام تكرار نخواهد شد بلكه حادثة كربلا اتفاق خواهد افتاد. كه به فرمودة حضرت امام راحل: ملت ما ملت شهادت است.

ضيافتخانة فيض (قسمت اول)

حضرت استاد صمدی آملی (حفظه الله)

بسم الله الرحمن الرحيم
الحمدلله رب العالمين
علي اندر غزا بودي ندايش
حروف منفصل اندر دعايش
نـدا مي كرد به كـهـيـعـص
به حـمـعـسـق آن قُطب عُبّاد
از ديوان علامه حسن زاده آملي
حضرت مولي الموالي، عليّ وصيّ عالي أعلي، اميرالمومنين عليه‌السلام بدين صورت به جنگ با دشمن آغاز مي فرمود: «يا كهيعص يا حمعسق لا حول و لا قوه الا بالله». از اين كمترين خواسته شد تا تحفه‌اي عُقر (سوغات) راه بازديدكنندگان مناطق جنگي و ره پويان طريق پرمخاطرة عشق، سالكان راه شهيدان، نمايم. شايد مشتاقان را در پيمودن راه خودسازي و وصول به غايت قُصواي انساني بكار آيد.
شهيدان اهل الله، صاحبانِ درد بودند كه با سوز و گداز و چشمي پر از اميد و اشك و قلبي آكنده از نور ولايت حضرت وصيّ اميرِ عالم و آدم به ديدار جمال رخِ بي مثال دوست و سِرّ يار شتافتند كه نه با پا بلكه، با جدول وجوديشان به بحر لا يتناهي «هو» اتصال يافتند كه ديده را به ديدار جمال، و دل را به لقاي ذوالجمال او لذت داده اند و همانند مركز عالم وجود، و نقطة دايرة ازل و ابد، و فاتحة مصحف كتاب شهادت، و مقصد عُشّاقِ مقدسِ از شين، يعني أباعبدالله الحسين عليه السلام، نور ذات الهي را به تماشا و شهود نشسته اند. لذا همانند مرغان سحر، تاج عزّت بر سر گذاشته و سر به پاي او نهاده اند و عبدِ مسكين او شدند. آن راست قامتان چون در سرّ خود مرآت مجلوّ يارند، حقايقي در جانشان متمثّل شده است كه غيورانه آن اسرار را در كتمانِ جان نهادند و با آب حيات عشق، لوح دل را شسته اند تا پرتو «الله نور» در آن فروزان گشت و در صهباي ولاء به خال وحدت رسيدند و آرام و خاموش شدند تا در آرامش زلف او به لذت خال وحدت كام جان يافتند و گويند:
مائيم و رخ يار دلارام و دگر هيچ
ماراست همين حاصل ايام و دگر هيچ
شهيدان مبهوت جلالند و مجذوب جمال، لذا هم صامتند و هم ناطق.
خلاصه آنكه: شهيدان عين حضور و شهودند.
به مَثَل، اگر مانند قرآن كتابي در شهادت نازل بشود، سورة فاتحة آن كتابِ شهادت، شهادت جناب سيدالشهداء عليه السلام است. (حضرت علامه حسن زاده آملي)
نداي «تعالوا» از شهيدان
آيا راهِ وصول به شهادت كه همان حضور و مراقبت است، براي هر مشتاقي باز است يا نه؟ در جواب عرض مي كنم كه اي عزيزان همة شاهدان تاريخ و نيز همة انبياي عظام و اوصيايِ كِرام ما را با نداي تعالوا يعني بالا بيائيد به مقام خود دعوت نموده اند و راه وصول به تجليات ذاتي و اسمائي حق متعال را باز دانسته اند كه اگر ما را لياقت و شايستگي به آن مقامات و درجات والاي انساني نبود، دعوت ما به سوي آن عَبَث بود و حاشا كه سفراي الهي دعوت به گزاف نمايند. پس اي برادر و خواهر و اي طالب طريق سعادت و اي تشنة آب زلال كوثرِ انساني، بدان كه:
تشنه به سوي آب و خود تشنة تشنه است آب
خـدا گدا گدا كند، گدا خـدا خـدا كند
يعني اوّل آب با تشنگي به دنبال تشنه مي گردد سپس تشنه، آب طلب مي كند. پس اول خدا به دنبال گدا مي گردد كه جود و وجود اقتضاي فقير دارد بعد گدا خدا خدا مي‌كند. پس اي عزيز از تو حركت و از خدا بركت.

ساختن بوت براي ويندوز XP وقتي با CD بوت نمي شود

تصور كنيد پس از خريد CD سيستم عامل ويندوز XP، متوجه شويد كامپيوتر شما قادر نيست كه از طريق CD-Drive بالا بيايد! (boot شود)، اما با اين حال اين امكان وجود دارد كه بتوان سيستم عامل را نصب و راه اندازي كرد.

براي اين كار شما احتياج داريد كه از طريق سايت پشتيباني Microsoft، يك فايل Exe را download كنيد. اين فايل از نشاني زير قابل دستيابي است:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-us;q310994

پس از وارد شدن به اين سايت، اگر نسخه ويندوز XP شما خانگي (Home)است. بر روي WinXP_DE_HOME_BF.EXE، و اگر حرفه اي (Professional) است. روي WinXP_DE_PRO_BF.EXE كليك كنيد. حجم فايل download برابر 2/4 مگابايت خواهد بود. براي شروع download شما احتياج به 6 عدد ديسكت خالي 1.44 MB داريد.

پس از اجراي عمل download، شما 6 عدد ديسكت راه انداز در دست خواهيد داشت. پس از اينكه كامپيوتر خود را با اين 6 ديسكت استارت كرديد، درايو CD-ROM نصب خواهد شد. پس از آن شما مي توانيد نصب ويندوز XP را از طريق درايو CD و اجراي فرمان Setupانجام دهيد.

اگر نگران از دست دادن اطلاعات موجود هستيد يا اگر سيستم شما دچار مشکلي شده که نيازمند راه اندازي (booting up) است، CPR، اين يوتيلتي کوچک تحت سيستم بازياب XP به همراه تعدادي فايل راه انداز، مشکلات سيستم را مشخص مي كند. اما دليل اصلي مالکيت CPR به XP، يك CD است که به عنوان ديسک احياگر براي سيستم هاي به هم ريخته XP کاربرد دارد.

مشکلات بهبود يافته

CPR تحت سيستم بازياب XP کار مي کند. مشخصه مهمي که به شما امکان مي دهد تا مشکلات را مشخص يا اين نقاط را بازيابي کنيد. برخلاف XP که نقاط بازيابي را دوباره نويسي مي کند، CPR براي XPدر ابتداي نصب برنامه يک مشخصه را به صورت دائمي ذخيره مي کند.

اين مشخصه به همراه فايل هاي راه انداز سيستمي مانند ntldr، mbrوboot-ini هستند که سيستم بازياب XP در ذخيره کردن آنها غفلت مي کند.

هرگاه که شما شروع به نصب برنامه هاي ديگر مي كنيد، CPR در XP نقطه مشخصه را قبل از هر تنظيم يا نصب برنامه اجرايي، ايجاد مي کند. اين نرم افزار هر تک برنامه اي را که بايد نصب شود يا براي ايجاد مشخصه به گزينه ها ارجاع شود، تشخيص مي دهد. اين مسئله بويژه در زماني که مشکلات سيستمي در نصب نرم افزار به وجود مي آيد،موثر واقع مي شود.

احياي کامپيوترهاي شخصي بدون راه انداز

بزرگترين قدرت CPR، توانايي بازيابي سيستم هاي بدون راه انداز XP است. سيستم شما بدون CPR نيازمند فرمت مجدد درايو و نصب مجدد نرم افزار است. اما CPR امکان راه اندازي سيستم را در برنامه خط فرمان،دسترسي به سيستم بازيابي و اطلاعات کامپيوتر فراهم مي کند.

در اکثر اوقات، شما قادر به بازيابي کامپيوتر بدون راه انداز به حالت قبلي آن هستيد. اگر اين امر امکان پذير نباشد، CPR امکان انتقال اطلاعات به صورت off line را از سيستم به ديسک ايجاد مي کند.

اگر خواستار بهبود و محافظت از اطلاعات خود تحت ويندوز XP هستيد يا اگر سعي مي كنيد سيستم به هم ريخته اي را به حالت اوليه اش برگردانيد، CPR مي تواند انتخاب خوبي باشد. اين نرم افزار ممکن است کار زيادي انجام ندهد. اما مي تواند منجي حقيقي سيستم شما باشد.
- بدون دسك تاپ
به زير كليد زير برويد:
[HKEY_USERS\_DEFAULT\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer]
و يك مقدار باينري به نام NoDesktop بسازيد و به آن مقدار 01 بدهيد.
- دسك تاپ غير فعال:
به زير كليد زير برويد:
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer]
و يك مقدار DWORD به نام NoActiveDesktop بسازيد و براي فعال كردن آن مقدار صفر و براي غير فعال كردن آن مقدار يك بدهيد.

تغییر دادن اسم کنترل پنل

برای این منظور با تایپ کلمه Regedit در قسمت Run وارد رجیستری می شويم. حالا در منوی Edit گزینه Find را انتخاب کنید و عبارت 21ec20 را در کادر مربوطه تایپ کنید تا پوشه ی :
{21EC2020-3AEA-1069-A2DD-08002B30309D}
را پیدا کند خوب حالا در سمت راست دو فایل قرمز رنگ را مشاهده می کنید نام یکی از آن ها
Default است آن را باز کنید و در قسمت Valve data نام دلخواه خود را وارد کنید سپس دکمه OK را فشار دهید و پس از آن کلید F5 را بزنید.
خوب دوستان فعلا اين ۵ تا ترفند رو داشته باشين تا بقيشو بعدا براتون بگم.
موفق باشين.

اعتکاف، راهی به ملکوت(قسمت سوم

حضرت استاد صمدی آملی (حفظه الله)
بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدلله ربّ العالمین
زینب سلام الله علیها و اعتکاف حقیقی

قال علی بن الحسین –علیه السلام- : « یا عمه ... أنتَ بِحَمدلله عالمه غیر معلّمه و فهّمه غیر مفهّمه » عمه جان! به سپاس خداوند، شما بدون تعلیم عالمی و بدون تفهیم خردمند . ( احتجاج طبرسی ج2 ص 305 )
کلامی سامی از دهن مطهّر و منبع آب حیات انسانی، حضرت انسان کامل، خلیفه الله، زینت عبادت کنندگان، در بیان شخصیت زینب کبری، نامی آشنای عرشیان که « زین أب » گشته است، می باشد که عمه بزرگوارش را به داشتن « علم لدنّی » ستوده است. علم لدنّی که از آن در صحف نوریة عرفانی و قرآنی به « اکل از فوق، و علم شهودی ذوقی، و علم کشفی عذب فرات، و علم آب حیات انسانی که یقذفه الله فی قلب من یشاء یعنی علم یقذفی و علم اصلی » تعبیر می گردد، از آنِ نفوس مکتفیه است که آن را در نهانخانة سرّشان از معلم حقیقی نظام هستی، تعلیم می گیرند؛ یعنی بی رنج تعلیم علم مفهومی بدان نیل می یابند که « العلم نور یقذفه الله فی قلب من یشاء » نفوس مکتفیه که معلم به علم لدنّی اند، نفوسی هستند که به ذات و باطن ذات خود به علل ذاتی خود، در خروجشان از نقص به کمال اکتفا می کنند. ولی غیر مکتفیه نیازمند به مکمّل از خارج می باشند؛ لذا نفس مکتفی، خود چشمه سار جوشش آب حیات و غنی مؤید به روح القدس است و چون فیاض علی الاطلاق در دهش، تام و فیض او مدام است، مکتفی نیز در قبول فیض کامل است. لذا مظهر تام اسمای تعلیمی و تکوینی است که « و عَلَّمَ آدم الأسماء کلّها ».
نگار من که به مکتب نرفت و خط ننوشت به غمزه مسأله آموز صد مدرس شد (حافظ)

صاحب نفس مکتفی را مقام شامخ توجه و همت است که بر اساس مراقبت و حضور و عندیتی که دارد حقایق را از کوثر وحی یا الهام می آموزد که مالک رقاب هفت اقلیم می گردد.
حال که سخن از نفس مکتفی و علم شهودی لدنی به میان آمد و زینب کبری – علیها السلام- به چنین علمی معلَّم است، اجازه می خواهم تا تقارن وفات حضرتش در نیمه ماه رجب الأصب با ایّام ملکوتی اعتکاف را تفألی داشته باشم و عرضه کنم که ای عزیز معتکف! اعتکاف با سکوت تام، بدین علم ذوقی و شهودی راه یافتن و زمزمه های ملکوتی را به جان شنیدن است. اعتکاف حقیقی، قعود در کهف ولایت، همانند زینب کبری نمودن است که رابطة سرّی شخص معتکف با حقیقه الحقایق برقرار گردد و لذا با کفّ و نگهداری نفس کردن از هر چه که غیر و نامحرم است همراه است، که صادق آل محمّد – علیه السلام – فرمود:
« القلب حرم الله و لاتسکن فی حرم الله غیر الله ». زبان حال و قال اهل اعتکاف، همان است که در غزل « علی الله » دیوان عارف کامل مکمل، حسن زاده آملی – مدّ ظلّه العالی – آمده:
از صحبت اغیار گذشتیم علی الله ما از همه جز یار گذشتیم علی الله

و در الهی نامه اش که حکایت از القائات سبّوحی است که از تحولات روحی و هیجان قلبی و هیمان شهودی سرچشمه می گیرد، فرمود:
« الهی، عاشق را ترک ماسوای معشوق، عین فرض است، که یک دل و دو معشوق کذب محض است ». معتکفان، زینبی مشربان اند که از عادت بدر آمده و از رحم طبیعت به ولادت دوم، تولد می یابند و مرزوق به نعمت قرب و شهوداند و حالِ آمده در سه روز اعتکاف را به مقام و دوام تبدیل نموده، تشنگی جانشان را با القائات سبّوحی سیراب می کنند و تجلیات غیبی دارند و متحقق به انوار الهیه اند و با تولد ثانی، به ملکوت عالم وارد می شوند که عیسی بن مریم (ع) فرمود: « لن یلج ملکوت السموات و الارض من لم یولد مرّتین » آنکه دو بار متوّلد نشود، در ملکوت آسمانها و زمین داخل نمی شود و راه نمی یابد.
بزرگترین معتکف در اعتکاف حقیقی، زینب سلام الله علیها است که حسینی مشهد گشت و لذا کرامت او « شقّ القلوب » کردن است و همین، اعتکاف او بود که موجب بقای وی شد.
ای عزیز! تعلق با تعقل جمع نمی گردد و تعقل با شهود. قدوة سالکین، امام موحدین علی عالی اعلی –علیه السلام- فرمود: « عارف آن است که خود را بشناسد و آن را آزادش نماید و از هر چه که موجب دوری او از حق متعال است، منزهش بدارد ». پس اعتکاف با تعلقات و پراکندگی جمع نمی گردد که متعکف را توحّد و تعشّق باید تا همانند فاطمه صغری، زینب کبری بتواند دانای بدون تعلیم شود و علم حقیقی را همانند شیر از پستان نازنین سرّالوحی به جان بنوشد. معتکف باید همانند قافله سالار امیران کربلا، بنت علی مرتضی، متنعّم به توحید قرآنی « هو الاول و الآخر و الظاهر و الباطن » باشد که در تمام صحنه های وحشتناک کربلا محو در جمال مطلق، و در هیمان شهودی آن مشهود معشوق بود و مانند ملائکه مهیّمین، نه خود را دیده و نه غیر را، که بلکه هر چه می نگرد جمیل و زیبایی است که در کوفه فرمود: « ما رأیت الّا جمیلا » در عین حال با اسم اعظم « آه » حق تعالی همدم است و جان قوی او، در سن کودکی هم حوادث آینده را در تمثل منامی می خواند که خدمت جدّش عرضه داشت که ای رسول خدا، دیشب خوابی دیدم که باد سختی وزیدن گرفت و دنیا را در تاریکی قرار داد و من از شدت آن باد به این سو و آن سو می افتادم، تا به درخت بزرگی پناهنده شدم که باد، آن را از ریشه کند و به شاخه ای از آن درخت پناه بردم که شکسته شد و بار دیگر به شاخة دیگر پناهنده شدم که آن هم در هم شکست، در آن حال به دو شاخه بهم پیوسته پناه بردم که ناگاه آن دو نیز بشکستند و من از خواب بیدار شدم. حضرت خیلی گریه کرد و آن را تعبیر نمود که آن درخت، جدّ تو بود که به زودی از دست تو می رود و دو شاخه اول، مادر و پدر تو هستند که آنها را هم می شکنند، و آن دو شاخه بهم پیوسته، حسن و حسین اند که در مصیبت آنها دنیا تاریک می گردد. (ریاحین الشریعه، ج 3، ص 50)
جمعه دوم رجب 1419 هـ.ق = 1/8/1377 هـ.ش – قم
ارادتمند صمیمی تان داود صمدی آملی

اعتکاف، راهی به ملکوت(قسمت دوم)

حضرت استاد صمدی آملی (حفظه الله)
معتکف شدن در مسجدی برای چند روز برای همگان میسر است ولی معتکف در خانه حق شدن و دل به صاحبدلی کامل دادن وبه حضر راه رسیدن و استقامت در طی مسیر داشتن و برای خواجه که خود صفت بنده پروری دارد تعیین تکلیف نکردن، کاری است دشوار، که محال عادی می نماید ولی به تعبیر رسای آن واصل شاهد، در غزل قله قاف:
راه دشوار است و تن از کار ترسانست یاران
دل خریدار است کاین ره راه جانانست یاران
نی توان دست از تمنای وصال او کشیدن
نی بوصل او کسی را راه امکانست یاران
قله قاف و عروج پشه ای هیهات هیهات
شهپر سیمرغ اینجا سخت لرزانست یاران
تا حسن را تاج فقر و ملک آه و جیش اشکست
فخر بر صد تاج و ملک و جیش شاهانست یاران
اعتکاف به دفتر دل رسیدن و این طلسم بوالعجب را گشودن و از اسرار غیبی آن آگاه شدن و به قیام قیامت جان رسیدن است که یوم تبلی السرائر شخص متجلی گردد و به حساب خود رسیدن است قبل از آنکه به حساب وی برسند. « حاسبوا قبل ان تحاسبوا ».
اعتکاف، بَرِ صاحبدلی رحل اقامت افکندن و وصف دل را تا قیامت جان، شنیدن است؛ و شب داشتن و از نوای سینه و نای گلو در دل شب، های و هوی برآوردن است، و به هر طرف رو کردن، « فاینما تولّوا فَثَمَّ وجه الله » دیدن است که در الهی نامه ی آن خضر راه آمده "الهی، شکرت که به هر سو رو می کنم، کریمه « فاینما تولّوا فَثَمَّ وجه الله » برایم تجلی میکند".
اعتکاف در روزهای معهود و موعود ماه رجب، به عنوان باند پرواز صاحبدلانی است که حضوری مشهداند، و اهل سرّ و دلبراند که سَر به سَرِ دار می برند ولی سرّ به نامحرم ندهند؛ و دائماً از نامحرمان دل پوشیده‌اند و محل تجلّی اسرار الهی اند و بشکرانه‌ی این نعمت عظمای حق، از کتمان برخوردارند.
البته آنکه چند روزی را در مسجد بسر بَرَد و حالی پیدا کند و سپس از لحظه خروج از مسجد جامع شهرش از حال و هوای آن ایام در آید ، اهل حال است نه مقام، و صاحبان حال را از نعمت وصال، نصیب نیست و این همان است که حضرت خواجه، محقق طوسی گوید که : اگر هیزمی را به آتش نزدیک نمایید و تا مقداری که حرارت یافت او را از قرب به نار دور کنید که اگر این عمل به کرّات تجدید گردد، هرگز این هیزم، ذغال نمی شود و آتش در جانش اثر نمی کند که از تنور سرد شعله برنخیزد، لذا معتکفین در این ایام باید اهل عزم و اراده‌ی قوی باشند تا حال بدست آمده را به ملکه و مقام تبدیل کنند و در جان، رسوخ دهند و اعتکاف دائمی در پیش گیریم که «ان الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا تتنزل علیهم الملائکه» که اگر اهل حال، اهل استقامت گردند و بعد از گفتن «الله» بر حرم امن الهی، اهل اقامت شوند و در کوی وصل، رحل اقامت افکنند، فیوضات ملکوتیه سرازیر می گردد و نعمت وصل که آرزوی همه رهروان کوی یار است، نصیب می شود.
و خلاصه آنکه اعتکاف روزه گرفتن، سکوت داشتن، و از غیر و نامحرم دورشدن، و از معاشرت با غیر، پرهیز کردن، و از حرف زدن و کلام غیر ذکر کردن و دستورات خاص آن ایام تبرّی جستن، و با همنوعان خویش که همدل اند انس داشتن، و از لذایذ مادی دوری کردن، و از زندان نفس فرعونی مسلک، آزاد شدن، و با غسل و نیت، آن جان را تطهیر کردن، و با عمل ام داود دستورالعمل از کاملی مکمل گرفتن است، خود را دریافتن، و دل بدان کامل واصل سپردن، و با اسمای حسنای حق، در دعای ام داود در روز پانزدهم، بعد از زوال محشور شدن و قرآن را که «ان هذا القرآن یهدی للتی هی اقوم » است در دل جای دادن و در نهایت، انسانی قرآنی شدن است که «لایمسّهُ الّا المطهّرون» گردیدن است.

ID مجازی

معمولا آنهایی که از یاهو! و پیام رسان یاهو! (میسنجر) استفاده می کنند، بیشتر از یک شناسه (ID) برای خودشان دارند. حرفه ای ها، شناسه های مجازی تعریف می کنند و تازه کارها شناسه حقیقی می سازند.
حتما می دانید چه فرقی دارند؟ برای یک شناسه مجازی، ایمیل معتبر بر روی یاهو وجود ندارد.
اما استفاده از شناسه های مجازی اشکالاتی هم دارد که حرفه ای ها را وادار به تعریف شناسه های حقیقی مختلف می کند:: داشتن وضعیت یکسان برای تمام شناسه های مجازی (مثلا Availabe یا Invisible بودن و نمایش یک خط وضعیت برای همه) و حتی امکان فراموشی در اینکه کدام کاربر را با کدام شناسه اضافه کرده اید؟ و بدتر از همه اشتباه در ارسال پیام از طرف یک شناسه بجای یک شناسه دیگر!
از طرفی چون میسنجر اجازه فعال بودن تنها یک نسخه خود را می دهد، استفاده از شناسه های حقیقی متعدد کار را برای آنلاین بودن همزمان برای چند شناسه مشکل می کند. به همین خاطر برنامه نویسان اصلاحیه هایی (Patch) برای یاهومیسنجر ساخته اند که امکان اجرای همزمان چندین میسنجر را می دهند.
از فارس تک دیدم که «علی مشاطان» هم (به تازگی) اصلاحیه ای ساخته که برروی تمام نسخه های یاهو! کار می کند و البته مزیتی دارد که... خودتان بخوانید
می توانید آن را از اینجا هم دریافت کنید.

اعتکاف، راهی به ملکوت (فسمت اول)

حضرت استاد صمدی آملی (حفظه الله)
هو
نفس ناطقه‌ی انسانی را در قوس صعود، شأنیت آن است که در سفر من الخلق الی الحق و اشتداد جوهری ذاتی، تا به بی‌انتها سیر کند؛ و هر دم از شهری پشت و به شهر دیگر رو نماید که زبان حالش « إنّا لله و إنّا إلیه راجعون » است؛ زیرا از نقطه‌ی آغازین لایتناهی که آغاز آنرا آغاز نیست، آمده است و به نقطه پایانی آن که انجام آنرا انجام نیست، می‌رود. و این سیر انسانی را نهایت نبود که وی را مقام لایقفی است و او را در هیچ مرتبه‌ای از مراتب عوالم وجودی در قوس صعود که از منشئات علم و عمل اوست، حدّ یقف نباشد.
نفس با رسیدن به کمالات لایق خویش، سعه‌ی وجودی می‌یابد و از آنچه که از عوالم مافوق بدو افاضه می‌گردد، قابلیت پذیرش او مضاعف می‌گردد که سعه‌ی قابلیّت یابد و خود را بدین اشتداد وجودی به اسماءالله متّصف کند.
اعمال عبادی الهی در شریعت مطهّره‌ی محمّدیه صلّی الله علیه و آله و مذهب حقّه‌ی جعفریه سلام الله علیه و علی آبائه و ابنائه الطاهرین، هر یک انسان را مظهر اسمی از اسماءالله می نماید تا اتّصاف به همه اسمای حسنای الهی پیدا کند.
و این دستورات الهیه برای پروراندن درخت وجود و شجره طیّبه و طوبای نفس انسانی است که وی را از این سوی عالم بدان سوی عالم سیر دهند تا به مقام شامخ عرفان حقّه‌ی حقیقیه راه یابد که « و المنصرف بفکره الی قدس الجبروت مستدیماً لشروق نور الحق فی سرّه » گردد.
برای نیل بدین مقصد اعلی و مرصد أسنی، نفس را دارای هشت قوّه‌ی مدرکه نموده‌اند که تا با سرپل قرار دادن حواس خمسه، به قوّه خیال و وهم راه یابد و آنگاه این دو حسّ باطنی و آن حواس پنج گانه‌ی ظاهری را در تحت فرمان عقل قرار دهند، تا این هشت باب بهشت نفس، گشوده شود و درجات جنّت نفس، به علم و عمل او که دو جوهر انسان سازند در حقیقت و ذات شخص متجلّی گردد و از آنچه که در مزرعه‌ی جانش کاشته است، بهره بگیرد که هر انسانی زرع و زارع و بذر و مزرعه خویش است.
جهت تحت فرمان قرار دادن قوای هفتگانه برای عقل، اسلام محمدی و شریعت احمدیه (ص) یکی از دستوراتی که جعل فرموده است مسأله‌ی اعتکاف است که متن اعتکاف را سکوت و صوم و بیداری « سَهَر » در شب و خلوت و ذکر به دوام تشکیل می‌دهد که ناتمامان جهان را این پنج تمام می کنند و به کمال وجودی‌شان می رسانند. شاعر نیکو سروده است که:
صَمت و جوع و سَهَر و خلوت و ذکر بدوام ناتمامان جهان را کند این پنج تمام
جوع، صوم است و صوم، نفس را مظهر اسم شریف « یا من یُطعِمُ و لایُطعَم » بار می آورد؛ و سکوت و صمت او را به خودش دعوت می کند و ارتباط نفس را از بیرون قطع می کند و « من کیستم » را برمی انگیزاند؛ و بیداری در شب او را با وحدت انس می‌دهد و از کثرت می رهاند؛ و خلوت او را از هر چه که غیر است و منافی با دل و دلدار اوست، مبّری می کند، و ذکر به دوام، او را با معشوقش که جمال و کمال مطلق است، مجانس می سازد که به رجبیّون خطاب دعوت می رسد و از درهای ملکوت عالم، همه مفارقات نوریّه که مُخرج نفوس از نقص به کمالند، صدای « أین الرّجبیّون » سر می دهند تا در اعتکاف، از صبح صادق روز سیزدهم ماه مبارک رجب که روز تولد و ظهور دولت حقّه‌ی صاحب « یا خاتم الحصی » - یعنی سرّ الانبیاء و العالمین اجمعین، جناب مولی الموالی، وصیّ سیّد المرسلین، حضرت امیرالمؤمنین سلام الله علیه و علی استاده سید العالم و ابنائه المعصومین – است تا اذان مغرب روز پانزدهم این ماه، عرشیان را به عرش برند و در محضر و حضور مخضر و انور حقیقه الحقایق بار دهند تا صدای کوس انا الحق را رجبیّون صاحبان عشق کوی وصال، در تمام عالم طنین انداز نمایند و ملائکه الله را که سخن از « نحن نسبح بحمدک و نقدس لک » دارند را به تعلیم انسان درآورند و به آدم خطاب کنند: « قال یا آدم انبئهم به اسماءهم فلمّا أنبأهم بأسمائهم قال الم اقل لکم انّی اعلم غیب السموات و الارض و اعلم ماتبدون و ماکنتم تکتمون ».
اعتکاف، در حقیقت، در خانه ولایت وقوف پیدا کردن و در خانه دل و نهانخانه غیب با حقیقت سخن گفتن است و از غیر لب فرو بستن و مراقبت و مقام عندیت را حفظ کردن و به مقام شهود و شهید رسیدن است که همانا همان رو کردن به حق مطلق و پشت نمودن از خلق است که در تکبیره الاحرام اعتکاف، احرام بستن و با تلبیه گفتن از غیر بریدن است.
اعتکاف در ماه رجب، به در خانه‌ی جود و سخا رفتن و از علیّ اعلی که سرّ آفرینش است چیزی طلب کردن است که تمام حقایق نظام هستی را در شب معراج که همان لیله‌ی عروج انسان به سعادت قصوای الهی است برای حضرت خاتم «ص» به شکل علی علیه السلام تجلّی داده‌اند.
اعتکاف، پشت پا زدن به تعلّقات نفس به آنچه که مانع صعود اوست می باشد و در خلوتخانه‌ی عشق با خلیل، جشن گرفتن است که حتّی فرشتگان الهی از آن رشک می ورزند و غبطه می خورند:
چون به خلوت جشن سازد با خلیل پر بسوزد در نگنجد جبرئیل
چه اینکه، در آن مقام جبرئیل گوید: « لو دنوتُ نُمله لَاحتَرقتُ ». که اگر یک بند انگشت نزدیکتر آیم، از شدت حضور و سطوت و عظموت آن مقام، بسوزم.
اعتکاف، معتکف را اویس قرنی مشهد می سازد که چون از خویش فانی گشته و انصراف تام و انقطاع کامل به حق یافت از فرش زمین نفس به عرش آسمان دل می رود تا جایی که جناب خاتم «ص» دماغ جان را به عطر وجودی اش معطر می سازد و می‌فرماید: بوی دوست می شنوم!
چون اویس از خویش فانی گشته بود آن زمینی آسمانی گشته بود
اعتکاف عاشقان را به طواف حرم امن اله – یعنی دل – می برد؛ « القلب حرم الله » و نفس را با مظهریّت اسم شریف حافظ حق، نگهبان دل قرار می دهد. « و لاتسکن فی حرم الله غیر الله » و به تعبیر شیوای حضرت استادم عارف واصل، جناب علامه حسن زاده آملی – جانم به فدایش – در الهی نامه‌ی تحفه‌ی الهی‌اش می فرماید:
« الهی، روزم را چون شبم روحانی گردان و شبم را چون روز نورانی! »
اعتکاف انسان در پیشگاه حضرت حق را، زمان خاص و وقت خاص نیست؛ زیرا که عارف را حضور دائم باید که حضور دائم‌اش اعتکاف اوست و انقطاع الی الله بطور مدام داشتن، زبان حال و قال او است که این اعتکاف چند روز در مسجد جامع هر شهری، ظلّ و آیت و علامتی از برای آن اعتکاف حقیقی انسان است تا کدام صاحب دلی بدین بارگاه قدس الهی بار یابد و روشن است که عنقای بلند آشیان، شکار هر کس نشود دام بازگیر؛ « جلّ جناب الحق عن ان یکون شریعه لکل وارد او یطلع علیه الا واحد بعد واحد ».
معتکفین دائمی را که زبان « هو هو » دارند از آن عالم خبری است و آن را که خبری شد خبری باز نیامد؛ چه اینکه حقایق ملکوتیه، خوش نشین‌اند و تا قلبِ آرام و دل خالی از غیر نبینند، فرود نمی آیند و تنزّل نمی‌کنند که باید به لیله القدر رسید تا « تنزّل الملائکه الروح » تحقق یابد.
در الهی نامه‌ی آن کامل مکمّل نیز آمده است: « الهی تا کعبه وصلت فرسنگهاست و در راه خرسنگها، و این لنگ به مراتب کمتر از خرچنگ است. خرچنگ را گفتند: « به کجا می روی؟ » گفت: « به چین و ماچین » گفتند: « با این راه و روش تو؟ » !
معمولا آنهایی که از یاهو! و پیام رسان یاهو! (میسنجر) استفاده می کنند، بیشتر از یک شناسه (ID) برای خودشان دارند. حرفه ای ها، شناسه های مجازی تعریف می کنند و تازه کارها شناسه حقیقی می سازند.
حتما می دانید چه فرقی دارند؟ برای یک شناسه مجازی، ایمیل معتبر بر روی یاهو وجود ندارد.
اما استفاده از شناسه های مجازی اشکالاتی هم دارد که حرفه ای ها را وادار به تعریف شناسه های حقیقی مختلف می کند:: داشتن وضعیت یکسان برای تمام شناسه های مجازی (مثلا Availabe یا Invisible بودن و نمایش یک خط وضعیت برای همه) و حتی امکان فراموشی در اینکه کدام کاربر را با کدام شناسه اضافه کرده اید؟ و بدتر از همه اشتباه در ارسال پیام از طرف یک شناسه بجای یک شناسه دیگر!
از طرفی چون میسنجر اجازه فعال بودن تنها یک نسخه خود را می دهد، استفاده از شناسه های حقیقی متعدد کار را برای آنلاین بودن همزمان برای چند شناسه مشکل می کند. به همین خاطر برنامه نویسان اصلاحیه هایی (Patch) برای یاهومیسنجر ساخته اند که امکان اجرای همزمان چندین میسنجر را می دهند.
از فارس تک دیدم که «علی مشاطان» هم (به تازگی) اصلاحیه ای ساخته که برروی تمام نسخه های یاهو! کار می کند و البته مزیتی دارد که... خودتان بخوانید
می توانید آن را از اینجا هم دریافت کنید.

لینک باکس

اگر نیاز به شغل مناسب دارید برای یکبار هم که شده کلیک کنید، ضرر نخواهید کرد.