خرید آسان و آسوده

سایت های مورد نیاز شما

اگر نیاز به اطلاعات مختلفی دارید به سایتهای زیر رجوع کنید.

۱۳۸۷ خرداد ۶, دوشنبه

تمام كد هاي نوكيا(قسمت دوم)

#7780#* RESET گوشي يا همان بازگشت به حالت تنظيمات کارخانه اي. مناسب براي زمانيکه گوشي قاطي کرده است . درواقع درايو C گوشي را ريست ميکند (ريست گوشي بدون حذف برنامه ها) بعد از وارد کردن اين کد ، گوشي از شما تقاضاي وارد کردن security code را خواهد داشت که اگر آنرا قبلا تغيير نداده باشيد 12345 ميباشد.)
#7370#* فرمت گوشي . مناسب براي زمانيکه گوشي خيلي خيلي قاطي کرده است. درواقع اين کد درايو C گوشي را فرمت ميکند و البته تمامي برنامه ها و فايلهاي موجود بر روي اين درايو از بين خواهند رفت . بعد از وارد کردن اين کد ، گوشي از شما تقاضاي وارد کردن security code را خواهد داشت که اگر آنرا قبلا تغيير نداده باشيد 12345 ميباشد.)
روش مستقيم فرمت گوشي هاي اسمارت فون بدون نياز به منوي گوشي: اگر پسوورد ( security code ) گوشي قبلا تغيير داده شده است و آنرا نمي دانيد و همچنين گوشي شما از سيستم عامل سيمبين ورژن7 استفاده مي کند ( مثل 6600 و 7610 و 6620 و 6260 و 9500 و 9300 ) ابتدا گوشي را خاموش کرده و در حاليکه سه دگمه سبز ، * ، 3 را همزمان نگه داشته ايد گوشي را روشن کنيد و آنها را آنقدر نگه داريد تا کار فرمت آغاز بشود. دراين حالت از شما ديگر پسوورد خواسته نخواهد شد و مستقيما گوشي فرمت خواهد شد.
فرمت کارت حافظه گوشي: به صورت safe mode گوشي را روشن کنيد ( براي اينکار درحاليکه دگمه pen (مداد) را نگه داشته ايد گوشي را روشن کنيد البته درظاهر تفاوتي را مشاهده نخواهيد کرد.) سپس اين مسير را در گوشي برويد: menu>>Extras>>Memory>>Format MEM.card حالت safe mode بسيار به دردتان خواهد خورد و در مواقعيکه گوشي هنگ کرده و بالا نمي آيد احتمالا به دادتان خواهد رسيد و باعث مي شود گوشي بالا بيايد و بعد از آن بتوانيد گوشي را درصورت تمايلتان فورمت و يا کار ديگري بر روي آن بکنيد. درواقع کار آن همانند عمل safe mode ويندوز مي باشد و در اين حالت ديگر اکثر برنامه هاي کاربردي که در پشت صحنه هميشه در حال اجرا بودند ، ديگر اجرا نخواهند شد و به همين دليل گوشي اصطلاحا به راحتي بالا مي آيد. که در گوشي هاي مختلف کمي متفاوت مي باشد و در اسمارت فونها اکثرا بايد کليد خاصي را ( کليد ABC و يا PEN ) را نگه داشته و سپس گوشي را روشن کنيد.تاکيد مي کنم که در حالت safe mode شما تغييري در ظاهر منوي گوشي نخواهيد ديد و همه چيز در پشت صحنه اتفاق افتاده است و يا بهتر بگويم از اتفاق افتادن آنها ( برنامه ها ) جلوگيري کرده است.
#43#* کنترل حالت call waiting ( انتظار) گوشي.
#61#* کنترل شماره اي که به عنوان divert در صورتيکه به تلفن پاسخ داده نشود ، تعيين گرديده است.




#62#* کنترل شماره اي که به عنوان divert درصورتيکه شبکه دچار اشکال باشد( آنتن نباشد) تعيين گرديده است.
#67#* کنترل شماره اي که به عنوان divert درصورتيکه گوشي اشغال باشد ، تعيين گرديده است. #شماره*21** divert به شماره مورد نظر در هر حالتي.
#شماره*61** divert به شماره موردنظر در حالت عدم پاسخ گوئي ( no Reply )به تلفن زده شده. #شماره*67** divert به شماره مورد نظر در حالت اشغال بودن گوشي ( on Busy )

تمام كد هاي نوكيا(قسمت اول)

#06#* سريال نامبر گوشي را نشان ميدهد
#92702689#* نمايش : سريال نامبر گوشي ، تاريخ ساخت ، تاريخ فروش ، تاريخ آخرين تعميرات ( 0000 به معناي نداشتن تعمير قبلي) براي خروج از اين صفحه بايد گوشي را خاموش و دوباره روشن کنيد.
#3370* با اين کد شما از حالت EFR استفاده خواهيد کرد که باعث ميگردد از حداکثر کيفيت صداي گوشي برخوردار شويد اما در عوض مصرف باطري شما کمي بالاتر خواهد رفت ؛ بر روي گوشي نوکيا 3310 آزمايش شد و عمل کرد)
#3370# حالت EFR را غير فعال ميسازد.
#4720#* گوشي را در حالت کيفيت صداي پائين قرار ميدهد و در عوض مصرف باطري شما درحدود 30 درصد کاهش ميابد.
#4720#* حالت قبل را غير فعال ميسازد.
#0000#* و يا #9999#* ورژن سيستم عامل گوشي ، تاريخ ساخت نرم افزار ، و نوع فشرده سازي را نشان ميدهد.
#30#* شماره هاي محرمانه گوشي را نمايش ميدهد.
#67705646#* در گوشيهاي مدل 3310 و 3330 لگوي شبکه را حذف ميکند
#73# تايمر گوشي و همچنين تمام امتيازات بدست آمده در بازيها را Reset ميکند.
#746025625#* نمايش وضعيت سرعت clock سيمکارت گوشي. اگر گوشي شما داراي حالت SIM Clock Stop Allowed باشد به اين معنا خواهد بود که گوشي شما ميتواند درحالت کمترين ميزان مصرف باطري درحالت Standby قرار بگيرد.
#2640#* کد رمز فعلي گوشي را نشان ميدهد. کد رمز گوشي در حالت عادي 12345ميباشد.

برای انجام دادن یک وظیفه ملی

برای ثبت نام خلیج فارس در گوگل ارث و ناسا ارث باید یک میلیون امضا اینترنتی صورت بگیرد تا این کار انجام شود.
پس برای انجام دادن این وظیفه ملی به آدرس زیر رفته و طبق آموزش این کار را انجام دهید.
http://www.petitiononline.com/sos02082/petition.html
مرحله اول
Click Here to sign petition را کلیک کنید
مرحله دوم
جای خالی اول برای نام شما
جای خالی دوم برای ایمیل شما
و جای خالی سوم برای نوشتن کلمه ی Persian Gulf
در آخر تایید رو کلیک کنید
از همه شما که وبلاگ دارید درخواست می کنم که این متن رو در صفحه اول وبلاگتون بذارید
ممنون

کسب رتبه بالا در موتورهای جست وجو(قسمت سوم)

- تگ هاي متا :
داده هاي متا به اطلاعاتي درباره سند يا صفحه اطلاق مي شود.دوگزينه خاص كليد واژه و توصيف هستند.اين دو، مورد استفاده تعدادي از بزرگترين موتورهاي كاوش براي مشخص كردن ميزان ربط يافته هاي جست و جو و رتبه بندي آنها قرار مي گيرند.
-
-
چند نكته در نحوه نگارش تگ هاي متا :
طول محتواي اين تگ ها نبايد طولاني تر از حد لازم باشد.توضيحات بايد به 150 حرف و كليد واژه ها به 750 حرف محدود شوند.
مهم ترين كليد واژه ها را در ابتداي فهرست قرار دهيد تا تاكيد بيشتري را فراهم كنند.
معمولا در فهرست كليد واژه هاي متا،به وسيله علامت كاما كليد واژه ها از هم جدا مي شوند.با اين وجود، هنگامي كه كلمه كليدي مورد نظر شما يك عبارت است،مي توانيد كل عبارت را به عنوان يك كليد واژه در نظر بگيريد.
- آخرين توصيه ها :
از عبارات كوتاه و متناسب براي عناوين و نام صفحات استفاده كنيد.
متون مبهم و بي ربطي كه در صفحات وب سايت وجود دارند را با اصطلاحات و عبارات مرتبط با موضوع صفحه كه حاوي كلمات كليدي نيز باشند،جايگزين كنيد.
براي هر صفحه توضيح متا (Meta Description) را با طول معقول و واژه هاي مرتبط در نظر بگيريد و از كلمات كليدي نيز بيش از حد در آن استفاده نكنيد.
با سايت هاي ديگر تبادل پيوند و بانر كنيد چرا كه تعدادي از موتورهاي جستجو نظير گوگل تعداد پيوندهاي مرتبط با سايت يا وبلاگ شما را به عنوان اعتبار سايت يا وبلاگ در نظر مي گيرند و آن را بر روي رتبه بندي نتايج جست و جو تاثير مي دهند.
موفق باشيد
برگرفته از: مجله وب

کسب رتبه بالا در موتورهای جست وجو(دوم)

محل قرار گيري كليد واژه ها:
كليد واژه ها بايد نمايانگر محتوا و موضوع صفحه وب باشد.حضور واژگان مرتبط در بدنه كلي متن،مي تواند تضميني باشد بر اين كه صفحه شما در يافته هاي كاوش قرار مي گيرد.
اما براي ظاهر شدن در رده بالاتري ازفهرست يافته ها نمره بالاتري لازم است و اين نمره ناشي از ظهور بيشتر و مربوط تر در صفحه است.اكثر موتورهاي جست و جو به موارد زير نمره ربط بالاتري مي دهند :
- پاراگراف اول:
اطمينان حاصل كنيد كه مليد واژه هاي شما در اولين پاراگراف متن ظاهر شده اند.برخي از موتورهاي جست و جو فقط 50 يا 100 كلمه اول را جست و جو مي كنند،و برخي اگر كلمه در اولين پاراگراف ظاهر شود،رتبه بالاتري به ركورد مي دهند.
- عنوان اصلي:
كليد واژه هايي كه در داخل تگ هاي قرار مي گيرند مهم شمرده مي شوند هر چند كه مي توانيد با استفاده از تغيير فونت و اندازه، نمايشي مشابه را صورت دهيد، اما از اهميت آن براي موتورهاي جست و جو به ميزان زيادي كاسته مي شود.
- عنوان صفحه:
كلمات و عباراتي كه در داخل تگ هاي ( )قرار گرفته اند و در بالاي صفحه مرورگر ظاهر مي شوند، مي توانند محل خوبي براي قرار گيري كليد واژه ها باشند. موتورهاي جست و جو براي كليد واژه هايي كه در اين محل قرار گرفته اند، به خصوص در مورد چند كلمه اول در عناوين طولاني تر، عموما رتبه بالاتري را قتئل مي شوند.
آدرس صفحه - :
در صورتي كه كليد واژه ها در آدرس صفحه قرار گيرند نيز عمدتا نمره بالاتري مي گيرند.غالبا امكان تغيير اين آدرس وجود ندارد اما در هنگام طراحي مي توان از كلمات مربوط با متن صفحه استفاده كرد.
- بسامد يا تعداد تكرار كليد واژه در متن :
به اين معني كه هر چه كليد واژه بيشتر در صفحه ظاهر شود ،رتبه بالاتر مي رود.با اين حال بايد از تكرار عمدي كليد واژه ها خودداري كنيد.معمولا هر كلمه كليدي نبايد بيشتر از 4 يا 5 بار در هر 100كلمه بكار رود.
- ALT : در تگ مشخصه اي به نام ALTوجود دارد كه مي تواند اطلاعاتي را در مورد تصوير ذخيره كند.اين عبارات قبل از نمايش تصوير،نشان داده مي شوند.بنابراين براي هر تصوير يك گزاره Alt در نظر بگيريد.اين كار در هر حال امر مفيدي در طراحي سايت است،چرا كه به افرادي كه به تصويرها دسترسي ندارند،امكان مي دهد كه صفحات شما را راحت تر درك كنند.فرضا مي توانيد عبارات زير را براي تصوير خود در نظر بگيريد :

- توضيحات :

توضيحاتي كه معمولا حاوي نكاتي براي طراحان سايت است نيز در بعضي از موتورهاي جستجو گر داراي اهميت است.توضيحات در HTML به صورت زير نشان داده مي شود:

کسب رتبه بالا در موتورهای جست وجو(قسمت اول)

اهميت ديده شدن
موتورهاي جست وجو در واقع منابع رايگان و ساده اي بوده و اولين راهكاريست كه طراحان سايت و وبلاگبراي جذب بازديدكننده و تبليغات مورد استفاده قرار مي دهند ، اما موفقيت در اين امر ، كاري تصادفي نيست و به شيوه طراحي و رعايت نكات كليدي SEO(search engine optimization)
بستگي دارد. اگر وب سايت يا وبلاگ شما در 50 تا 100 يافته اول ظاهر نشود، احتمال ورود كاربران به آن از طريق موتورهاي جست و جو نزديك به صفر است .بنابراين رتبه بندي بالا تنها راه مطمئن براي ظاهر شدن در نتايج جست و جو محسوب مي شود.
نحوه عملكرد موتورهاي جست و جو !
يك موتور جست و جو، صفحات وب سايت را با اصطلاحات جست و جو شده كه توسط كاربر وارد شده، مقايسه مي كند و هرچه انطباق بيش تر باشد، جايگاه ركورد، در ليست نتايج جست و جو، بالاتر خواهد بود. بنابراين طراح صفحه وب مي تواند با دقت در طراحي، بر اين جايگاه اثر بگذارد.
كليد واژه ها
كليد واژه ها، در واقع مهم ترين تاثير گذار در بالا بردن درجه يك وب سايت يا وبلاگ، در نتايج جست وجو هستند.
كليد واژه ها به كلماتي گفته مي شود كه احتمال دارد با اصطلاحات مورد استفاده كاربر به هنگام جست و جو، انطباق داشته باشند.اين كلمات كليدي ممكن است در هر جاي صفحه ظاهر شوند، اما جايگاه آنها در صفحه بر امتياز محاسبه شده توسط موتور كاوش اثر خواهد داشت.بنابراين دو نكته مهم در اين رابطه وجود دارد:
- انتخاب كليد واژه ها
- محل قرار گيري كليد واژه ها
انتخاب كليد واژه ها:
كلمات كليدي را بسته به موضوع سايت يا وبلاگ بايد با دقت انتخاب و از آنها در مكان هاي مختلف سايت استفاده كرد.
چند نكته در انتخاب كليدواژه ها:
اصطلاحاتي كه ممكن است كاربر به هنگام جست و جو مورد استفاده قرار دهد شناسايي كنيد.
اين واژه ها نبايد بر اساس نام كالا يا نام سازمان باشند،بلكه بايد كلماتي باشند كه بازديد كننده ممكن است طي كاوش درباره فعاليت، محصول يا خدمات شما ان را وارد كند.
از عبارات تك حرفي و كلماتي مثل وب،اينترنت،پست الكترونيكي يا خانه كه در نود درصد پايگاه هاي وب ظاهر مي شوند پرهيز كنيد.
حد تعادل را در استفاده از كلمات كليدي رعايت كنيد و از به كار بردن زياد از حد آنها خودداري كنيد،چرا كه اين كار يك امتياز منفي محسوب مي شود و ممكن است باعث حذف وب سايت شما از ليست نتايج شود.

بخشي از نيايش هاي شهيد دكتر چمران

چه خوش است دنيا را سه طلاقه كردن
خدايا! تو مرا عشق كردي كه در قلب عشاق بسوزم. تو مرا اشك كردي كه در چشم يتيمان بجوشم. تو مرا آه كردي كه از سينه بيوه زنان و دردمندان به آسمان صعود كنم.
خدايا! آنچه مي گويم از قلبم مي جوشد و از روحم لبريز مي شود... خوش دارم كه زمين زيراندازم و آسمان بلند رواندازم باشد و از همه زندگي و تعلقات آن آزاد گردم.
خوش دارم كه مرا بسوزانند و خاكسترم را به باد بسپارند تا حتي قبري را از اين زمين اشغال نكنم.
چه خوش است دست از جان شستن و دنيا را سه طلاقه كردن. با سرور و غرور به استقبال شهادت رفتن. جايي كه ديگر انسان مصلحتي ندارد تا حقيقت را براي آن فدا كند. ديگر از كسي واهمه نمي كند تا حق را كتمان نمايد..
جوانه هاي نگاه
نمي دانم چرا اين قدر مشتاقم كه همه اش در باره بهار با شما صحبت كنم. دست خودم نيست. حتي اگر مست عطر اين گل هاي اقاقيا هم نباشم، حتي اگر بوي اين نسترن هاي وحشي هم به پر و پاي شامه ام نپيچد، حتي اگر اين شكوفه هاي نارنج هم در عقل را نبندد و پنجره جنون را نگشايد، حتي اگر اين علم هاي افراشته شب بو هم شور سينه زني در زير بيرق بهار را تشديد نكند، حتي اگر... باز هم اين دل هاي با طراوت و بهاري شما وادارم مي كند كه پيرامون بهار با شما حرف بزنم، چرا كه خود شما تجسم بهاريد و جوانه هاي نگاه شماست كه هستي را بيدار مي كند.
مي خواهم بگويم شكوفه هاي دلتان را زير دست و پا نريزيد، از آن مواظبت كنيد تا به ميوه بنشيند.
مي خواهم بگويم ريشه هاي وجودتان را در خاك خوب خدا محكم كنيد، طوفان هاي سختي وزيدن گرفته است. مي خواهم بگويم بهار را ارزان نفروشيد، بهارتان را با يك نگاه معاوضه نكنيد، در اين گنجينه را به افسون يك نغمه نگشاييد.
مي خواهم بگويم اگر اين بهار جواني را به كمتر از بهار جاوداني بهشت معامله كنيد، باخته ايد، بي شك زيان كرده ايد، مي خواهم بگويم...
... و من چطور مي توانم اين همه حرف را در اين چهار سطر بگويم؟!...

كوتاه از ميان آثار شما

باران عشق
الهي، در اين كوير تشنه باران از تو تنها يك
تمنا دارم، اين كه باران عشقت را بر سرما محرومان بباران، در اين وادي غربت، من به چه كسي
جز ذات پر امنيتت پناه برم؟ تو تنها پناهگاه
دل شكستگان و غم ديدگاني. پس بارالها مرا
از درگاه مقدس خويش مران و غم دلم را
با رحمت و مهرباني ات پاك كن. گرچه
بنده مخلصي نبودم، اما دوست دارم تا آن
لحظه كه دنيا باقي است، تو را ستايش كرده و به درگاهت روي آورم. مي دانم كه مهرباني ات آن قدر بي انتهاست كه حتي بنده گنه كار خويش را از ياد نمي بري و به خود وا نمي گذاري.
سمانه قرباني
هيچ كس تنهايي قناري را نمي فهمد
آدم ها زندگي مي كنند بي آن كه بدانند زندگي چيست؟ به خواب مي روند و شايد خواب قناري گمشده بهار را مي بينند كه در آسمان زيباي رهايي پرواز مي كند و صبح در تعبير خوابشان مي گويند: «اين فقط خواب يك قناري بود» و خوب مي دانند كه خودشان نيز در همسايگي قناري هاي در قفس زندگي مي كنند، ولي افسوس كه هيچ كس تنهايي قناري هاي در قفس را نمي فهمد.
محبوبه اسكندري
شرمندگي آب
آب چه دليلي براي ماندن دارد؛ به چه اميدي براي سيراب كردن خاك هاي ترك خورده حركت كرده و دانه هاي تشنه را براي رشد كردن سيراب كند؟
وقتي شيرخواره امام حسين (ع) حتي زبان بيان تشنگي را هم نداشت و فقط چشم بود و خيرگي و اشك و فرياد كه نه!! چه مي گويم مگر فقط آب است كه شرمنده است كه فرياد عدالت در گلو خفته است و مظلوميت گوشه عزلت اختيار كرده است و آب...
بتول يوسفي
خواهد آمد
هر لحظه، هر ثانيه در انتظار آمدن و از راه رسيدن، در انتظار شنيدن يك ندا، يك صدا، يك سلام، در انتظار دوباره خيسي باران.
در انتظار بوي باران، بوي يار و اميد.
كه او گفته است: خواهد آمد.
ستار حويزاوي
ناباوري
فرداي آن روز كه مادرم داشت حياط خانه مان را مي شست و پدرم داشت كارتن ها و چوب هاي حياط را جا به جا مي كرد، يك دفعه مرغ ناز من از زير چوب ها و وسايل انباري بيرون آمد. مادرم كه مرغ را ديده،مرا صدا كرد و ماجرا را گفت: اما من باور نمي كردم و مي گفتم مرغ من را گربه خورده است.
محمد حسين معين زاده 12 ساله از اهواز
فصل شادي
بهار زيباست چرا كه همه جا سرسبز مي شود و تمام درختان و گياهان و گل هاي زيبا جامه اي سبز و رنگين به تن مي كنند و با طراوت خاص خود روحي تازه و دل انگيز به موجودات زنده مي بخشد و شادي و نشاط را هديه مي دهد.
مهناز جهانشاهي

حسرت آب
عجب سرنوشتي داره اين آب! آدم دلش مي سوزه، انگار خدا سهم حسرت خوردن همه موجوداتش را يكجا قسمت آب كرده و اين آب كه بايد تا روز قيامت بار اين حسرت عظيم را به دوش بكشه، خوب كه نگاه كني مي بيني بعضي وقتا يادآوري اون لحظه براي آب آنقدر سخته كه تمام وجودش به درد مي آد و از روي ناراحتي آنچنان خودش را به سنگ هاي عظيم الجثه ساحل مي زنه كه آدم از نگاه كردنش هم وحشت مي كنه، نه يك بار و نه دوبار بلكه بارها و بارها، آنقدر سر و صورت خود را به اين سنگها مي كوبه كه از حال مي ره و يواش يواش آروم مي شه و زبان به ناله مي گيره و داغ اين حسرت را زمزمه مي كنه، و اما امان از اين حسرت!
كيست اين ساقي كه بر خود پا گذاشت
آب را در حسرت لب ها گذاشت
حسن جماليان از كرج

عامل باشيد

اساسي ترين عادت «عامل بودن» است. عامل بودن يعني مسئوليت خود را به عهده گرفتن، ملامت نكردن اوضاع و شرايط يا اشخاص، يا اين بهانه كه رفتارتان حاصل شرطي شدن شما است. مردمان موثر «عامل»اند، يعني «مسئول »اند. در نتيجه، رفتارشان حاصل تصميم و انتخاب آگاهانه خودشان و مبتني بر ارزشهاست، نه ثمره اوضاع و شرايط، آنها كه واكنشي مبتني بر احساس است.
فرض كنيد برنامه ريزي كرده ايد كه با اعضاي خانواده تان به پيك نيك برويد. همه مقدمات را تهيه كرده ايد و مي دانيد مي خواهيد به كجا برويد، اما ناگهان هوا طوفاني مي شود و همه برنامه هايتان را به هم مي ريزد.
افراد عامل همواره «هواي درون» خود را حمل مي كنند، و هواي درون خويش را به هر كجا كه بروند، همراه مي برند، يعني به شيوه اي سرشار از خلاقيت، پيك نيك خود را در مكان ديگري برگزار مي كنند و مي كوشند از همان وضعيت، بهترين ثمره را به وجود آورند.
ضد «عامل بودن»، واكنشي بودن است. واكنش اين گونه افراد نسبت به وضعيت بالا اين است كه: «فايده اش چيست؟ پس از اين همه تلاش و برنامه ريزي، همه زحمات ما بر باد رفت.»
طبيعتا اين روحيه منفي بر خودشان و همه اعضاي خانواده شان نيز تاثير منفي مي گذارد.
در جدول زير مقايسه زبان افراد عامل و افراد واكنشي را مشاهده مي كنيد:
زبان افراد واكنشي
كاري از دستم ساخته نيست.
من اين طور هستم.
او واقعا مرا به خشم مي آورد.
آنها با اين كار موافقت نخواهند كرد.
مجبورم اين كار را انجام بدهم.
نمي توانم اين كار را انجام بدهم.
من بايد اين كار را انجام دهم.
اگر مي شد اين كار را كرد...
مجبورم با آنها بروم.
راه ديگري ندارم.
اي كاش مي شد كه...
زبان افراد عامل
اكنون راه ها و چاره هاي ديگري پيدا مي كنم.
مي توانم نگرش متفاوتي را انتخاب كنم.
احساس هايم در اختيار خردم هستند.
مي توانم اين برنامه را به طرزي موثر معرفي كنم.
پاسخ مناسب را انتخاب خواهم كرد.
مي توانم آگاهانه انتخاب كنم.
من ترجيح مي دهم اين كار را انجام بدهم.
من اين كار را خواهم كرد.
انتخاب مي كنم كه به آنجا بروم.
اكنون به ساير امكانات مي انديشم.
من آن را به وجود مي آورم.
كدام افراد واكنشي نشان مي دهد كه مي خواهند از زير مسئوليت شانه خالي كنند. اين افراد درواقع مي گويند: «من توانايي پاسخگويي ندارم.» كسي كه خود را مسئول نداند، طبيعتا اوضاع و شرايطي را به وجود مي آورد كه از باور او حمايت كند، يعني به پيشگويي هايي مي پردازد كه خود را به اثبات مي رسانند. در نتيجه، اين افراد به طرزي فزاينده احساس قرباني بودن و عدم تسلط مي كنند. صفت مشخصه افراد «واكنشي» اين است كه همواره در حال ملامت كسي يا چيزي هستند، حتي شايد ستارگان را به باد ملامت بگيرند. مثلا بگويند: «آخر من متولد (فلان ماه) هستم. به اين دليل عجول هستم و عجولانه تصميم مي گيرم. (يا برعكس) به اين دليل انسان نامصممي هستم و نمي توانم تصميم بگيرم.
وانگهي، در طالع من آمده كه در اين ماه نبايد تصميم حياتي و مهمي بگيرم. در نتيجه تا ماه آينده صبر مي كنم تا بتوانم درست قضاوت كنم.» از همه بدتر اين كه به شيوه اي رفتار مي كنند تا بتوانند باور خود را به اثبات برسانند. حال آن كه انسان عامل فقط ارزش ها و اصولي را انتخاب مي كند كه خودش درونا بتواند صحت و اعتبار آنها را تشخيص بدهد و تاييد كند.
اكنون ببينيد درباره توانايي هاي انساني خود چه بينشي داريد. آيا قادريد پاسخ (واكنش) خود را در برابر هر وضعيت (آنچه برايتان رخ مي دهد) آگاهانه انتخاب كنيد؟ البته كه مي توانيد!

راه‌کارهای افزایش آمار بازدیدکنندگان سایت(قسمت دوم)

۴- سرویس‌های ثبت در موتورهای جستجو
یکی از ساده‌ترین راه‌هایی که باعث قرارگرفتن در بسیاری از سایت‌ها می‌شود، پرداخت پول جهت نمایش سایت شما در لیست موتورهای جستجو است. بسیاری از شرکت‌ها این خدمات را انجام می‌دهند. تعدادی از آن‌ها بصورت آنلاین و تعدادی دیگر با استفاده از برنامه‌های موجود خودشان این کار را انجام می‌دهند.
اما… این روش با وجود آسان بودن ملتزم پرداخت هزینه‌های گرانی خواهد بود. بعضی از این سرویس‌ها مبلغ ۱۰۰ دلار را برای ثبت در تعداد زیادی سایت دریافت می‌کنند. ممکن است پرداخت این مبالغ برای شما ارزش داشته باشد، اما کسانی هم هستند که تازه وارد دنیای تجارت در وب شده‌اند. شاید بهتر باشد این افراد به دنبال سرویس‌های پایین‌تر با مبالغ پایین‌تری بگردند.
۵- آگهی‌دادن
منظور از این آگهی دادن، تبلیغات آن‌لاین و یا بنر‌هایی که در گوشه‌گو‌شه‌ سایت‌های مختلف چشمک می‌زنند نیست. بلکه تبلیغ در خارج از دنیای وب است. همیشه آدرس سایت خود را در انتهای مکاتبات(پست‌الکترونیک و نامه‌های پستی) خود بنویسید. هر یک از نامه‌های پستی به واقع می‌توانند نقش یک تابلوی اعلانات کوچک را برای شما بازی کنند. تبلیغات در روز‌نامه‌ها و مجلات. پوسترها و… آدرس سایت شما باید در تمامی تبلیغاتتان درج شده باشد. بر روی کارت‌های ویزیت و هر چه که مال شماست. یکی دیگر از کارهایی که توصیه می‌شود تهیه خودکار، لیوان، جاکلیدی و… تبلیغاتی است. مطمئناً آدرس سایت شما باید بر روی آنها درج شده باشد.
اما… این کارها بسیار گران تمام خواهند شد. تصمیم‌گیری در مورد پرداخت این هزینه‌ها برای افرادی که تازه وارد دنیای آن‌لاین شده‌اند کار ساده‌ای نخواهد بود.
۶- در انتخاب نام دامنه دقت فراوانی به خرج دهید.
بازاریابان حرفه‌ای حتماً به شما خواهند گفت که کسب موفقیت خود را مدیون انتخاب نام دامنه سایتتان هستید. یک نام خوب باید کوتاه و قابل درک بوده و نوع فعالیت شما را نشان دهد. بطور مثال یک کتاب‌فروش می‌تواند به عنوان آدرس سایت خود آدرس‌های زیر را قرار دهد.
Http://www.BookStore.com این آدرس به طور کامل نوع فعالیت آن سایت را نشان می‌دهد. بطورقطع این آدرس بهتر از آدرسی مانند Http://www.BookStore.FreeHosting.com و خیلی بهتر از آدرسی به صورت Http://www.FreeHosting.com/Hst/Shops/sites/BookStore.html است.
اما… بسیاری از سایت‌های جالب و مفید بر روی سایت‌های مجانی مثل GeoCities و یا PersianBlog و… هستند. به‌علاوه دامنه‌های زیادی ثبت شده و در بعضی موارد انتخاب نام دامنه بسیار محدود می‌شود. با وجودی که دامنه‌های ساده بسیاری فوائد دیگر نیز دارند؛ ولی تعداد زیادی از مردم سایت شما را از طریق لینک‌هایی که به سایت شما داده می‌شود می‌شناسند. و آدرس سایت برای آنان مهم نیست.

راه‌کارهای افزایش آمار بازدیدکنندگان سایت(قسمت اول)

یکی از موضوعاتی که در جامعه جهانی اینترنت خیلی بحث بر‌انگیز است این است که چگونه افرادی را به بازدید از سایت خود دعوت کنیم. و این درحالی است که به طور قطع میلیون‌ها صفحه با همان عناوین سایت شما در اینترنت وجود دارد. پس چگونه کاربران را مجبور به بازدید از سایت خودمان بکنیم؟
هنگامی که شما قصد ارتقاء سایت خود را دارید حتماً راه‌کارهای خوبی به نظرتان خواهد رسید. اما باید معایب این کارها را نیز در نظر گرفت…
۱- ارسال سایت به یک موتور جستجو
یکی از موثرترین راه‌ها برای جلب مشتری اضافه کردن آدرس سایت در لیست سایت‌های یک موتور جستجو است. موتورهای جستجو هر کدام روش متفاوتی برای اضافه کردن سایت‌ها به لیست خود دارند. اما با قرار گرفتن در لیست هر کدام از آن‌ها به سرعت متوجه افزایش آمار سایت خود خواهید بود.
اما… این کار می‌تواند مدت‌زمان زیادی به طور انجامد. به‌طور مثال جهت قرار گرفتن در لیست Google باید مدتی مابین ۴ تا ۶ هفته منتظر بمانید. علاوه بر این شما نمی‌توانید مطمئن باشید که تمامی موتورهای جستجو سایت شما را خواهند پذیرفت
۲- استفاده از متاتگ‌ها(Meta tags)
متاتگ‌ها به موتورهای جستجو در دسته‌بندی سایت شما بر اساس کلمات کلیدی(Keywords) و نیز توضیحات(Descriptions) ارائه شده در سایت، کمک فراوانی می‌نماید. متا‌تگ‌ها در قسمت < Head > صفحات HTML قرار می‌گیرند. سایت‌های فراوانی وجود دارد که به شما در ساختن متا‌تگ‌ها کمک می‌کند تا بتوانید حضور خود را در وب افزایش دهید.
اما… تمامی موتور‌های جستجو از متا‌تگ‌ها استفاده نمی‌کنند. بطور مثال در سایت About.com شما می‌توانید خیلی از موضوعات مشابه هم را در یک فهرست ببینید. ولی این کار توسط متا‌تگ‌ها و بطور اتوماتیک نیست بلکه دسته‌بندی سایت‌ها توسط یک شخص انجام می‌شود.
3- سایت‌های مشابه(Related sites)
بسیاری از سایت‌ها لینک‌هایی به سایت‌های مشابه دارند و اگر سایت شما مشابه با یکی از سایت‌ها باشد می‌توانید از آنان بخواهید تا به شما هم لینک‌ بدهند. این کار همون تبادل لینکی است که در بین سایت‌های ایرانیان هم رواج زیادی دارد. با وجودی که منکر ارزش کار فوق نمی‌شویم، اما منظور از این قسمت فقط لینک به سایت‌های مرتبط با هم است. در صورت ارتقاء کم‌کم شما هم پیشنهاد قراردادن لینک به دیگران را در سایت خود دریافت خواهید کرد.
اما… شما نمی‌توانید با زور و اجبار دیگران را مجبور کنید که به سایت شما لینک دهند. وب‌سایت‌های دیگر تنها در صورتی که دوست داشتند و تا هر زمان که بخواهند لینک شما را نمایش می‌دهند. یک توصیه اینست که در صورتی که یکی از سایت‌ها به شما لینک داد شما هم حتماً لینک آن سایت را در قسمت سایت‌های مشابه قرار دهید

چند نکته که وب مسترها به آن توجه نمیکنند

معمولا عوامل مختلفی در موفقیت یک سایت یا وبلاگ تاثیر داره. علاوه بر اینکه وبگاه شما باید دارای مطالب با کیفیت قابل قبولی باشد، باید موارد دیگری نیز رعایت شود. در این مقاله سعی شده است که به تعدادی از این عوامل اشاره شود.
نکته ی اول، استفاده از سایت مپ: حتما تا به حال متوجه شده اید که گوگل به وبگاه هایی که به تازگی ثبت شده باشند، زیاد توجه نمیکند و به طور میانگین هر ۴ روز یکبار تعدادی از صفحات را ایندکس میکند، نه تمام صفحات را. البته اگر شما وب نویس فعالی باشید و طی مدت ۹۰ روز پست های زیادی زده باشید، این مدت زمان به ۱ روز کاهش میابد و همچنین Crawler گوگل دقت بیشتری در یافتن صفحات شما میکند. اما آیا باید ۹۰ روز منتظر ماند تا گوگل تمامی صفحات شما را شناسایی کند؟ خب معلومه که نه، گوگل بخاطر همین استفاده از سایت مپ رو پیشنهاد کرده است.
نحوه ی ایجاد سایت مپ:
معمولا سایت مپ گوگل باید در محلی مانند http://www.parsish.com/sitemap.xml و سایت مپ یاهو باید در محلی مانند http://www.parsish.com/urllist.txt باشد تا به راحتی توسط موتور های جستجو شناسایی شود.
برای ساخت سایت مپ به صورت عمومی سایت XML-Sitemaps بهترین سایت موجود است ولی به دلیل اینکه این سایت محدودیت هایی دارد و برای ایندکس کردن لینک های وبگاه هایی که بالای ۵۰۰ صفحه دارند، هزینه ی خرید کد PHP را دریافت میکند، شاید زیاد برای وبلاگ نویسان ایرانی خوش آیند نباشد. اگر از کاربران وردپرس هستید پلاگین XML Sitemaps به راحتی این کار را برای شما انجام میدهد.
اگر از کاربران مویبل تایپ هستید، برای ساخت سایت مپ گوگل ابتدا یک تمپلت (template) بسازید و در قسمت output تایپ کنید: sitemap.xml، نام این تمپلت رو هم بزارید Google Sitemap. خب حالا این کد را در Body کپی کنید.
برای ساخت سایت مپ یاهو هم یک تمپلت جدید بسازید. اسمش رو Yahoo! Sitemap بزارید و در قسمت output هم تایپ کنید: urllist.txt. در ادامه ی کار این کد را در Body کپی کنید.
نکته ی دوم، استفاده از خدمات Webmaster tools موتور های جستجو: واقعا باعث تعجبه که با اینکه موتور های جستجو معروف وب دارای خدمات مخصوص وب مستر ها هستند، کمتر کسی از آن استفاده میکند.
+ خدمات ویژه ی وب مستر های شرکت گوگل (Google Webmaster tools)
+ خدمات ویژه ی وب مستر های شرکت یاهو! (Yahoo! Site Explorer)
+ خدمات ویژه ی وب مستر های شرکت مایکروسافت (Live Search Webmaster Center)
نکته ی سوم استفاده از robots.txt: استفاده از robots.txt، موتور های جستجوی گوگل و Live مایکروسافت را برای ایندکس کردن بهتر صفحات راهنمایی میکند. اگر مایلید که موتور های جستجو هیچ محدودیتی در ایندکس کردن صفحات شما نداشته باشند یک فایل متنی با فرمت txt بسازید و کد زیر را در آن وارد کنید:
User-agent: *
Allow: /
حال این فایل را در Root سرور آپلود کنید. (http://www.parsish.com/robots.txt)
نکته ی چهارم، اکثریت بر اقلیت، ارجعیت دارند: سعی کنید به طور مرتب به Social Bookmarking ها نظیر Del.icio.us و Ma.gnolia سر بزنید و مطالب روز وب را دنبال کنید. معمولا در این نوع از شبکه های اجتماعی، نوشته ها و ایده های جالبی وجود دارد که وبلاگ نویسان پارسی زبان میتوانند از آنها استفاده کنند. از آنجایی که دسترسی و استفاده از تمام شبکه های اجتماعی و Social Bookmarking ها در ایران، جزو گناهان کبیره است، استفاده از این فید به تمام وبلاگ نویسان توصیه میشود.

ترفند های جستجو در اینترنت :(قسمت سوم)

- ترتیب اولویت کلید واژه ها در عبارت مورد جستجو :
بعضی از موتور های جستجوگر پیشرفته به ترتیب وارد کردن کلید واژه های شما اهمیت می دهند و آنها را اولویت بندی می کنند . پس سعی کنید کلید واژه های خود را به ترتیب از بزرگ به کوچک یا به ترتیب اولویت وارد کنید .
9- استفاده از یای عطفی :
هر کجا که امکانپذیر بود از واژه or همراه پرانتز برای پالایش هر چه بیشتر بعضی از واژه ها سود جویید .
برای مثال به عبارت زیر توجه کنید :
Greenpeace AND Europe AND (generic OR biotechnology)
عبارت فوق باعث یافتن مطالب مرتبط با علم ژنتیک یا فن آوری مربوط به موجودات زنده در پایگاه های صلح سبز سراسر قاره اروپا خواهد شد .
10- جستجو در خبرنامه ها :
گروه های خبر ی را از یاد نبرید . پایگاه پر استفاده dejanews با آدرس www.dejanews.com جایی است که به شما امکان جستجو و مطالعه پیام های پست شده به گروه های خبری را می دهد .
گروه های خبری از جمله جاهایی هستند که جذب کننده افراد برجسته و دانشگاهی و کاربران همیشگی اینترنت در هر رشته خاص به شمار می آیند . در تشبیه ای دیگر گروه های خبری اجتماعی نا متمرکز کسانی هستند که به نوعی قادر به راهنمایی شما هستند . شاید کسی سوال شما را در پیشتر در یکی از این گروه های پرسیده باشد و تا کنون پاسخ های بسیاری نیز به آن پیوسته باشند . گروه های خبری قسمتی از شبکه جهانی اینترنت به شمار می آیند
*تبصره : بعضى از كلمات به همراه يك دونقطه برا گوگل معناى بخصوصى را دارند. يكى از اين كلمات عملگر site: است. اين كلمه به همراه آدرس دامين در جلوى آن باعث ميشود تا جستجوى شما فقط در دامين يا سايت معين شده باشد.

ترفند های جستجو در اینترنت :(قسمت دوم)

- جستجو پيشرفته :
گاهی وقتها شما می تواﻧﻴﺪ با اضافه کردن واژه های ﺒﻴﺸﺘﺮ به واژه مورد پژوهش، ﻨﺗﻳﺟﻪ جستجو را محدودتر ﮐﻨﻴﺪ تا آن ﭼﻴﺰی را که می خواستید ﺑﮕﻴﺭﻴﺪ. ولی گوگل ترفندهای مختلفی را برای جستجو دارد که به شما اجازه می دهد:
• پژوهش را به صفحه های ساﻴت داده شده ای محدود کن.
• صفحه هائی که از ساﻴت مشخصی هستند را منع کن.
• جستجو را به صفحه هائی که در زبان مشخصی هستند محدود کن
• همه صفحه هائی که به صفحه وب داده شده وصل هستند را ﭙﻴدا کن
• صفحه های وبی که به صفحه وب داده شده مربوط هستند را ﭙﻴدا کن
• دامنه کاوش خود را بیفزایید .
6- استفاده از جستجو گرهای جامع :
از یک جستجو گر جامع اینترنت یا موتور جستجوگر بزرگ مقیاس استفاده کنید . با این کار جستجوی خود را در میان چند موتور جستجوگر وسعت خواهید بخشید . زیرا این پایگاه عبارت مورد جستجوی شما را همزمان به چند موتور جستجو گر ارسال کرده و درنهایت نتیجه را به صورت یکجا و طبقه بندی شده برای تان پدیدار می کند .
پایگاه askjeeves به آدرس www.askjeeves.com و WebCrawler به آدرس www.webcrawler.com هر دو برای این کار بسیار مناسب هستند .
پایگاه adjeeves از رابط کاربر بسیار هوشمند استفاده می کند و به راستی هم درست عمل می کند . با استفاده از این رابط کاربر ویژه شما می توانید پرسش خود را با زبان انگلیسی ساده و در قالب یک پرسش واقعی بپرسید . استفاده از یک موتور جستجوگر بزرگ مقیاس یعنی استفاده همزمان از ابزارهای مختلف جستجو در حالی که تنها کار شما یک بار نوشتن و البته کمی انتظار خواهد بود .
سایت www.mama.com نیز نمونه ای دیگر از این سایت ها است .
سایت www.yagoohoogle.com جدیداً به جمع این جور موتور جستجوها پیوسته است .
7-جستجو در صفحات منطقه(کشور، شهر و استان) خاصی :
بعضی از پایگاه های جستجو مانند AltaVista می توانند جستجو در پی عبارت مورد انتظار شما را در منطقه جغرافیایی خاصی متمرکز کنند . حتی موتور های جستجو گری هم وجود دارند که تنها مربوط به یک کشور خاص هستند و جالبتر این که بعضی از موتور های جستجوگر محدود به یک استان یا شهر هستند (مورد اخیر در انگلستان و آمریکا بسیار رواج دارد ) . اگر به دنبال اطلاعاتی در یک کشور خاص هستید با این روش نتیجه بهتری خواهید گرفت .

ترفند های جستجو در اینترنت :(قسمت اول)

- محدود کردن طیف جستجو با قید همزمان دو عبارت :
با استفاده از علامت + ( گاهی اوقات & و گاهی اوقات هم and) در میان دو عبارت می توان عملیات پی جویی را به شکلی تنظیم کرد که در یافتن پایگاه های مورد نظر از هر دو کلید واژه (keyword) به صورت همزمان استفاده شود .
از "+" براى قطع كلمات در جستجوى خود استفاده كنيد. مطمين شويد كه فاصله اى (space) را قبل از "+" بگذاريد. ] شما همچنين ميتوانيد علامت "+" را در عبارات جستجوى خود استفاده كنيد .[
2-منع کردن واژه ها :
استفاده از علامت ( - ) (و گاهی اوقات not) قبل از هر کلید واژه باعث خارج ساختن آن از نتیجه موارد جستجو خواهد شد . یعنی اگر پایگاهی با معیارهای قبلی انطباق داشت ولی شامل این کلید واژه هم بود از فهرست نهایی حذف گردد .
شما ميتوانيد تا كلمه اى را از جستجوى خود با گذاشتن علامت منفى ("-") در جلوى آن محروم كنيد. (مطمين شويد كه يك فاصله قبل از علامت منفى بدهيد .(
این دو شیوه به خصوص در مورد موتور های جستجوگری مانند (www.altavista.com) یا (www.infoseek.com) که در بانک اطلاعاتی خود میلیون ها صفحه را آماده دارند بسیار مفید خواهند بود .
یک اشکال مهم که بسیار که رایج است وارد کردن عبارت با غلط نگارشی است . اگر نتیجه جستجوی شما بیش از حد به بیراهه رفت است یکبار دیگر املای کلید واژه خود را مورد بازبینی قرار دهید .
3- از علامت نقل قول استفاده کنید :
با این کار به جای جستجو به دنبال تمام جای گشت های ممکن عبارت خود ، عمل جستجو را محدود به شکل دقیق همان عبارت خواهید کرد . یعنی از طیف جستجو خواهید کاست .
با اضافه كردن علامت نقل قول، عبارتها / اصطلاحات را نيز جستجو كنيد. كلمات ميبايست داخل علامت نقل قول دوبل ("مانند اين!") باشند (مگر اينكه كلمات ويژه يا تركيبى باشند كه "+" لازم داشته باشند .
4-استفاده از فهرست راهنما :
فهرست راهنمای گوگل (در directory.google.com ) راه آسانی را برای جستجو فراهم می کند. برای مثال اگر شما دارﻴﺪ برای «سمند» جستجو می ﮐﻨﻴﺪ، شما می تواﻨﻴﺪ با جستجو در دسته ادﺑﻴﺎﺖ> شاهنامه، فقط صفحه های مربوط به «سمند» را ﭙﻴدا ﮐﻨﻴﺪ و صفحه های مربوط به خودرو سمند و یا هر معنی دﻴﮕﺭ سمند را نشان نمی دهد.
پژوهش در دسته مورد علاقه، به شما اجازه می دهد که ﻨﺗﻳﺟﻪ پژوهش را به صفحه های مناسب خود محدود ﮐﻨﻴﺪ .

ديکشنري رايگان با SMS

شما با فرستادن يک پيام کوتاه (SMS) مي توانيد ترجمه لغات انگليسي را به فارسي دريافت کنيد. اين سرويس که به صورت رايگان مي باشد فقط براي موبايلهائي که زبان فارسي را پشتيباني ميکنند قابل استفاده مي باشد. براي استفاده از سرويس ديکشنري رايگان کافيست به شماره هاي زير زير يک پيام کوتاه حاوي کلمه يا عبارت مورد نظر خود را بفرستيد تا در کمتر از چند ثانيه معني آنرا مشاهده نمائيد :
30009004
مشابه اينکار را مي توانيد براي استفاده از سرويس ترجمه متن فارسي با استفاده از شماره زير انجام دهيد :
30009005
در حال حاضر اين سرويس کاملا بصورت رايگان ارائه شده است.

• 3 راه براي دانلود ويدئوهاي آنلاين

در حال حاضر بسياري از سايتهاي اينترنتي ، در سايتهاي خود از ويدئوهاي آنلاين استفاده ميکنند. سرعت پخش اين ويدئو ها خيلي خوب هستند اما مشکلي که دارند اين است که اکثرأ در درون فايلهاي فلش گنجانده شده اند و اين باعث ميشود که اين فايلها قابل دانلود نباشند. در اين ترفند قصد داريم به معرفي 3 راه براي دانلود اين ويدئو ها بر روي هارد بپردازيم.
يکي از راه ها براي دريافت اين ويدئو ها استفاده از نرم افزار KeepVid ميباشد که به همين منظور ساخته شده است. در اصل اين نرم افزار يک مرورگر اينترنتي است که در صورت رفتن شما به صفحه خاصي که ويدئو دارد با استفاده از ابزار موجود در آن ميتوانيد ويدئو را دانلود نماييد. همين طور اين مرورگر قابليت معرفي سايتهايي که اين ويدئو ها را در بر ميگيرند را نيز دارد. براي دريافت اين برنامه ميتوانيد به سايت سازنده مراجعه فرماييد:
http://www.keepvid.com
اما هنگامي که شما آدرس يک ويدئو را در KeepVid وارد ميکنيد در صورتي که آدرس فايل به FLV. ختم شود اين برنامه نيز در دانلود ناتوان ميشود.
فايلهاي FLV فايلهاي ويدئويي هستند که در درون فايلهاي فلش گنجانده شده اند.
راه چاره براي دانلود فايلهاي FLV استفاده از نرم افزار FLV Player است. با استفاده از اين برنامه ميتوانيد فايلهاي ويدئويی با فرمت FLV را نیز دریافت کنید.
برای دریافت FLV Player به آدرس زیر بروید:
http://www.download.com/FLV-Player/3000-2139_4-10467081.ht
اما بهترین راه برای برای ذخیره فایلهای ویدئویی آنلاین استفاده از ابزار YouTube Downloader میباشد که در دل یک سایت میباشد.
بدین منظور به سایت http://video.qooqle.jp/dl بروید. آدرس صفحه دارای ویدئو را در کادر مربوطه وارد کنید و پس از ظاهر شدن دکمه "Get Download URL " روی آن کلیک کنید.
پس از چند لحظه لینک دانلود فایل ویدئویی ظاهر میشود که با کلیک روی آن میتوانید فایل رو دانلود کنید.
در تمامی این راه ها نرم افزار FLV Player نیاز میباشد تا فایلهای فلش اجرا شوند.

ايميل ها را اتوماتيک پاسخ دهيد

ممکن است قصد داشته باشيد تا چند روزي به سفر برويد. با اين حساب ايميل هايي که براي شما ارسال ميشود طبعأ بي جواب ميمانند. در اين ترفند قصد داريم به معرفي يک قابليت جالب نرم افزار Outlook Express بپردازيم که با استفاده از آن ميتوانيد ايميل هايي که براي شما مي آيد را به طور اتوماتيک يک جواب بدهيد. به عنوان مثال در صورتي که در سفر باشيد ميتوانيد کاري کنيد که پس از دريافت هر ايميل ، پاسخي که در بر دارنده در سفر بودن شماست براي نگارنده ايميل ارسال شود.
براي اين کار:
ابتدا با استفاده از نرم افزار Notepad متن مورد نظر خود را تايپ کرده و آن را در جايي Save کنيد.
حال نرم افزار Oulook را اجرا کنيد.
سپس به منوي Tools رفته و از Message Rulles روي Mail کليک کنيد.
اکنون از قسمت Select the Conditions for your گزينه For all messages و از قسمتSelect the Action for your گزينه Reply with messages را علامت بزنيد.
در ادامه ، روي عبارت Message از بخش Rule Description کليک کرده وپس از انتخاب ايميل ذخيره شده، کليد Enter را بزنيد

مزیتهای پرداخت به ازای کلیک Pay Per Click

پی پی سی بهترین ، ساده ترین و موثرترین روش برای آگهی دهندگان و تبلیغ کنندگان اینترنتی ، جهت بدست آوردن بهترین موقعیت برروی موتورهای جستجوگر می باشد. در خلال چند روز ، متن تبلیغ وب سایت شما بروی موتور پی پی سی و سایتهای شریک آن که شما حضور و تبلیغ خود را برروی آن خریده اید ، ظاهر می گردد. بنابراین برای تمام تبلیغ کنندگان در هر سطحی که باشند ، موتورهای پی پی سی ترافیک را تضمین می کنند. این تا زمانی برجاست که شما در رقابتی که با پرداخت پول به ازای هر کلیک می کنید ، پیشتاز باشید.
سهولت دستیابی به تعداد بیشتری از مخاطبان
تعداد بسیاری از استفاده کنندگان اینترنت تا بحال از موتورهای پی پی سی ای مانند Findwhat ، Overture ، Kanoodle استفاده نکرده اند ، در صورتی که تعداد بسیاری از این افراد موتورهای جستجوگری مانند یاهو ، آلتاویستا و ام اس ان را استفاده کرده اند. در اینجا نکته ای وجود دارد و آن اینست که خرید بهترین تبلیغات بروی موتور های جستجو گر پی پی سی به تبلیغ کنندگان ، امکان قرار گرفتن بروی موتورهای جستجوگر معروف را می دهد. برای مثال هر کدام از این موتورهای جستجوگر پی پی سی ، دارای تعدادی سایت شریک هستند که تبلیغ کننده با پرداخت هزینه به موتور جستجو پی پی سی خود ترافیک را از طریق این سایتهای شریک نیز دریافت می کنند. بطور ساده می توان اینگونه این مطلب را توصیف کرد که برای مثال در موتور پی پی سی Kanoodle تبلیغ کنندگان ، تبلیغ خود را به این موتور جستجو واگذار می کنند ولی در واقعیت تبلیغ آنها در شبکه همکار کنودل که عبارتند از DogPile , MetaCrawler, WebCrawler , CNet و search.com بعلاوه 2500 سایت دیگر که قابلیت جستجو دارند ، پخش می شود. اما تبلیغ کنندگان به سایت کنودل این هزینه را می پردازند بدون توجه به اینکه این ترافیک از کدام سایتهای شریک بوجود می آید.
یکی از جذابیتهای موتورهای پی پی سی ، در اینست که آنها شبکه هایی از سایتهای مختلف در زمینه های گوناگون دارند که این کمک به جمع آوری کلیک های پر ارزش و مرتبط می کند. به این معنا که اگر لینکی را در Overture بخرید و رتبه بالا را برای کلمه خود پرداخت کنید ، در سایت ِاهو نیز دیده می شوید و یا اینکه در برنامه AdWord گوگل اگر شرکت کنید ، تیلیغ متنی شما در سایت AOL نیز قابل مشاهده خواهد بود.
تبلیغ شما می تواند بطور انتخابی در سایتهای شریک موتورهای جستجوی پی پی سی و در کنار متن آنها قرار گیرد.
همانطور که قبلا ذکر شد ، موتورهای پی پی سی نتایج جستجوی خود را به شرکای خود ارائه می دهند ، این بدین معنی است که متن تبلیغ شما بروی سایتهای آنان نیز ظاهر می شود. این زمانی اتفاق می افتد که ، کلمه کلیدی که شما بروی موتور پی پی سی قیمت گذاری کرده اید ، مورد جستجو قرار گیرد. تبلیغات بین متنی سایتها ، شانس قرار گرفتن متن تبلیغ شما را بروی سایتهای شریک بالا می برد. کلمه کلیدی جستجو شده ، لزوما بروی سایت شریک قرار نمی گیرد. در صورتی موتور جستجوگر پی پی سی این کار را انجام می دهد که متن و محتوای صفحه سایت شریک با متن تبیلغ شما ، مرتبط و همگون باشد. برای مثال ، آیا تاکنون به سایتهایی رفته اید که سمت راست و چپ آنها تعدادی از تبلیغات گوگل زیر هم نمایش داده شده باشد ؟ بدون آنکه هیچ کلمه ای را جستجو کنید ؟
در این سایتها تبلیغات شما با محتویات متناسب است که این تشخیص بر عهده موتور جستجوگر پی پی سی است.
هزینه های پایین
هزینه کم راه اندازی ، استفاده از کمپینهای تبلیغاتی پی پی سی را به صرفه می کند. شما تنها مقداری پول برای راه اندازی سرمایه گذاری می کنید و هر زمانی که کلیکی بروی متن تبلیغ شما می شود از سرمایه شما کسر می شود. برای اکثر موتورهای جستجوگر ، حداقل هزینه 10 سنت معادل 89 تومان برای هر کلیک می باشد.با توجه به اینکه با کدام موتور پی پی سی کار میکنید ، می توانید با یک سنت افزایش رقم پرداختی خود بالای رقیب خود ، تبلیغ خود را بالاتر از آنها نمایش دهید ولی قضیه همیشه به این آسانی نیست زیرا که کلمه های پر رقابت معمولا رقم بالاتری ار کمترین پرداخت به ازای کلیک دارند و شاید گاهی رقابت خیلی به صرفه نباشد. گوگل نیز الگوریتم خاصی در تعیین رتبه تبلیغ شما ، ما بین رقبای دیگر دارد ، به این ترتیب که حاصل ضرب رقم پرداختی شما به ازای هر کلیک در تعداد باری که در واحد مشخصی از زمان ، تبلیغ شما کلیک می شود ، تعیین کننده جایگاه تبلیغ شماست. پس دو فاکتور می تواند برای شما موفقیت آمیز باشد ، یکی پولی که به ازای هر کلیک هزینه می کنید و دیگر اینکه چقدر تبلیغ شما برای بازدیدکنندگان جالب و خواندنی است.

سازماندهی و مدیریت آسان کمپینهای تبلیغاتی در پی پی سی ها
اگر برای راه اندازی و شروع کمپین تبلیغ خود آماده هستید ، می توانید از صفحه اصلی یکی موتور جستجو پی پی سی شروع کنید. در صفحه اصلی سایت به دنبال لینک " تبلیغات " باشید. در ظرف چند دقیقه شما قادر خواهید بود اطلاعات زیر را ثبت نمایید :
اطلاعات و مشخصات شرکت
اطلاعات نحوه پرداخت
لغتهای کلیدی انتخابی شما
مشخص نمودن عنوان برای هر یک از لغات کلیدی
مشخص نمودن توضیحات مربوط به هر یک از لغات کلیدی
آدرس صفحه فرود که پس از کلیک کلمه کلیدی به آنجا برود
مقدار هزینه برای هر یک از لغات کلیدی
برای مشخص کردن عنوان و توضیحات هرکدام از لغات کلیدی ، شما چند دقیقه تا چند ساعت زمان احتیاج دارید. بهتر است قبل از انجام این پروسه ثبت در موتور جستجوگر مورد نظر خود ، عنوان و توضیحات و آدرس صفحه فرود را از قبل مشخص کنید. زیرا اگر هنگام ثبت ، زمان طولانی را برای ثبت هر لغت کلیدی نگه دارید ، صفحه مورد نظر از حالت اکتیو و فعال خارج می شود و شما مجبور خواهید شد که مجددا اطلاعات را وارد کنید.

چگونه بازاریابی موتورهای جستجو را تخصصی و بی نقص انجام دهیم

ترتیب انجام اعمال بهینه سازی صفحات وب
آیا در بدست آوردن یک رتبه خوب در یاهو با مشکل مواجه هستید ؟ آیا گیج شده اید که چرا نمیتوانید سایت خود را در AOL پیدا کنید ؟ فرق نمیکند که یک تازه وارد به دنیای بازاریابی آنلاین هستید یا یک حرفه ای، این سوالات ممکن است در هر حالی شما را به فکر وادارد. این اتفاق همیشه به خاطر کم کاری و یا ندانستن نیست بلکه یک اشتباه ساده و قابل جبران در قدم برداشتن فرد به سمت بازاریابی است.
اعمال کردن تکنیکهای بهینه سازی موتورهای جستجو
ترتیب اینکه کدام تکنیکهای بهینه سازی اول اعمال شود در جایگیری و رتبه بندی شما در موتورهای جستجو بسیار تایین کننده است. یک پروسه منطقی وجود دارد که طی آن این تکنیکها به سایتها اعمال شوند. ترتیب زیر میتواند کمک خوبی باشد :
کلماتی که میخواهید به ازای آنها سایت را بهینه کنید را بیابید.
آن کلمات را در تیتر سایت بکار ببرید.
آن کلمات را در متون خود نیز استفاده کنید
از تگ ALT و متون پشتیبانی کننده در آنها غافل نشوید
متا تگهای پر معنا و مفهوم که هم سو با فعالیتهای سایتتان باشد استفاده کنید.
قدمهایی که در بالا به نظرتان رسید تقریبا جهانی هستند و در همه جای دنیا اعمال میشوند. با این حال تغییراتی و ریزه کاری هایی به آنها اضافه و کم میشود خصوصا هنگامی که با سایتها و موتورهای جستجوی مختلف رو برو میشویم. یک راه خوب برای اینکه از تکنیکهای خود مطمئن باشیم اینست که برای هر موتور جستجوی خاص صفحات خاصی را در نظر بگیریم. در حالی که محتوییات شما بروی رتبه شما بسیار تاثیر گذار است ، موتورهای جستجوی مختلف مانند گوگل ، آلتاویستا و یا اینکتامی هنگام ایندکس کردن سایت شما الگوریتمهای مختلفی را در این راستا بکار می گیرند. با دانستن این فاکتورها و بهینه سازی بر اساس آنها شما میتوانید رتبه های بالایی در موتورهای جستجوی مختلف بدست آورید.
با فکر به انتهای کار ، حرکتتان را آغاز کنید
اینجا یک سوال چند جوابی است تا شما را کمی به فکر وادارد.
برای اینکه به رتبه بندی مناسبی در AOL برسید کدامیک از کارهای زیر را باید انجام دهید ؟
سایتتان را برای بازبینی به موتور جستجوی AOL معرفی کنید ؟
صبر کنید تا اسپایدر آن برای ویزیت سایت شما سر و کله اش پیدا شود ؟
سایتتان را به گوگل معرفی کنید ؟
اکثر شما متوجه شدید که سومی پاسخ درست است. زیرا که گوگل جوابهای AOL را فراهم میکند. با آنکه موتور جستجوی AOL ادعا دارد که نتایج موتور جستجو شان توسط گوگل کاملتر می شود ولی حداقل صفحه اول و دوم این دو موتور جستجو مانند یکدیگر هستند.
معرفی سایت
آخرین ولی با اهمیت ، قسمت معرفی کردن سایت به موتورهای جستجو است. بارهای بسیار شنیده شده که کسی از دوست خود می پرسد که " منم مثل تو سایت خودم به موتورهای جستجو معرفی کردم ، پس چرا سایت من مثل سایت تو رتبه ای ندارد ؟ " واضح است که نقص کار در رعایت نکردن سلسله مراتب است. آنهایی که به عنوان اولین قدم سایت خود را به موتورهای جستجو معرفی می کنند ، موفقیت بسیار محدودی دارند.
معرفی سایت قبل از بهینه سازی آن برای موتورهای جستجو شبیه به این است که در مسابقات موتور سواری با دوچرخه شرکت کنید ! با تمام احترامی که برای طراحان صفحات وب قائل هستیم ، اکثر آنها هنگامی که به بهینه سازی صفحات وب می رسد ، نمی توانند کار زیادی انجام دهند و کمک قابل ملاحظه ای بکنند. بطور کلی آنها سعی می کنند آنچه را که صاحب سایت میخواهد طراحی کنند و ایده پشت سایت را پیاده کنند و این در حالی است که بازاریابی موتورهای جستجو و یا بهینه سازی آنها مربوط به سایتهای ساخته شده مربوط می شود. اگر کسی را برای بهینه سازی صفحات وب استخدام می کنید یا قرار دادی می بندید باید کسی باشد که بطور کامل و مفصل با تیم طراحی و برنامه نویسی شما کار کند و مطمئن شود که تکنیکهای لازم در ساختار سایت شما بکار رفته است. این رابطه مانند رابطه آرشیتکت و سازنده ساختمان است که بدون این همکاری خروجی و نتیجه لذت بخشی در کار نخواهد بود.
اگر موارد فوق را انجام دادید و موفق نشدید ، چندین بار دیگر امتحان کنید. بهینه سازی صفحات وب احتیاج به صبر بسیار دارد. تغییر دهید و منتظر شوید تا در موتورهای جستجو تغییرات خود را نشان دهند. اگر بازهم موفق نشدید یک متخصص استخدام کنید تا به شما مشاوره بدهد و اشکالهای شما را به شما نشان دهد. گاهی یک متخصص می تواند راههای میانبر خوبی را پیشنهاد کند و از اشتباهات بزرگ نجات دهد.

افزایش رتبه بندی و ترافیک توسط لینکها

مشهوریت لینکی عموما به تعداد و کیفیت سایتهای اینترنتی گفته می شود که از لحاظ محتوا با سایت شما مرتبط هستند و به سایت شما لینک می باشند. موتورهای جستجوگر تاکید خاصی برروی لینکهای ورودی دارند زیرا نشانگر اینست که ، اگر سایتهای دیگر به سایت شما لینک می باشند یعنی شما سایت قابل قبول و با ارزشی را ارائه می دهید. همچنین لینک ورودی برای اسپایدرهای موتورهای جستجوگر به عنوان یک گواهی نامه از حضور آنلاین سایت تلقی می شود.
موتور جستجوگر گوگل یک نوار بار قابل دانلود برروی صفحه اینترنت ارائه می دهد که مشخص کننده مشهوریت لینکی سایت می باشد یکی از موارد بروی این نوار بار " رتبه بندی صفحات یا Page Rank "می باشد که این نشان دهنده رتبه بندی گوگل است که از مشهوریت سایتها نشات می گیرد. قابل ذکر است که این رتبه بندی از صفر تا 10 می باشد و رتبه بندی بالا برای صفحه هایی در نظر گرفته می شود که دارای رتبه بندی 5 تا 10 می باشند.
چهار تکنیک زیر به شما کمک می کند تا آسان تر به اهداف خود دست یابید.
مرحله اول : مشخص نمودن سایتهایی با " رتبه بندی بالا "
از قرار دادن لینک مورد نظر خود درون سایتهایی که حلقه وار سعی دارند بین یکدیگر ایجاد لینک کنند خودداری کنید و از متدها و روشهایی مانند قرار دادن لینکها درون دفترچه میهمان ( Guest Books ) و تالارهای گفتگو ( Forum ) پرهیز کنید زیرا به عنوان " Spam " توسط موتورهای جستجوگر تلقی می شوند و هنگامی که سایت شما در بانک اطلاعاتی یک موتور جستجوگر توقیف شود یک تیم بهینه ساز صفحات وب ( SEO ) نیز نمی تواند به سادگی شرایط را به حال اول در آورد. به جای آن کلمات کلیدی اولیه خود را جستجو کنید و سایتهایی را بیابید که از لحاظ محتوا با سایت شما مرتبط بوده و سایت شما مکمل فعالیتهای آن سایتها می باشد و نه رقیب. در این حالت ممکن است لینکهای کمتری بدست آورید ولی در فعالیت های محبوبیت و مشهوریت لینکی بسیار موثرتر خواهد بود. برای مثال ، برای یک شرکتی که سازنده کریستال و تراشهای خاص آن است ، لینکهایی از سایتهای صنایع نظامی و دولتی بسیار با اهمیت تر و قوی تر از چندین و چند لینک از سایتهای شخصی می باشد.
مرحله دوم : درخواست یک لینک ورودی
معمولا درخواست لینک به دو صورت است. یا لینکها از نوع رفت و برگشتی هستند ( Reciprocal Links ) که در این صورت لینک دو طرفه خواهد بود و به ازای درخواست هر لینک ، شما نیز باید لینکی به سایت مورد نظر بدهید. در این صورت حتما در نامه درخواست خود ، آدرس صفحه ای که لینک برگشت به سایت مورد درخواست را قرار داده اید ذکر کنید که صاحب سایت از حسن نیت شما مطلع باشد. اگر از عاقبت سوال خود در ابتدا مطمئن نیستید ، آدرس صفحه ای را که در آینده لینک موردنظر را خواهید گذاشت قید کنید.
نوع دوم لینک های یکطرفه هستند ، این لینک ها با ارزشتر بوده و بدست آوردن آنها نیز مستلزم تلاش بیشتری است. برای درخواست چنین لینکهایی باید سایتهایی را پیدا کنید که مکمل فعالیت شما باشند و بتوانید به مدیر سایت بفهمانید که چه مزایایی در لینک کردن به شما به سایت او و بازدیدکنندگان سایتش وجود دارد.
یکی از موثرترین روشها برای درخواست لینک ، ایمیل کردن به مدیر سایت یا مدیر بازاریابی سایت می باشد. امروزه بهترین کار بکارگیری ایمیل شخصی مدیر بازاریابی است. اگر نام وی در سایت ذکر شده است سعی کنید که از اسم خود شخص استفاده کنید.
با آسودگی خاطر درباره درخواست لینک صحبت کنید ، دلایلی را که بازدیدکنندگان سایت آنان از بازدید سایت شما منفعت می برند را بیان کنید. با بیان مشخص بعضی نکات از سایت مورد نظر ، نشان دهید که شما سایت آنان را مورد بررسی قرار داده اید و هیچگاه از جملاتی مانند " من سایت شما را دوست دارم " و یا " ما خیلی با هم مطابقت داریم " استفاده نکنید.
مرحله سوم : کلملت کلیدی درون متن سایت خود را به لینک تبدیل کنید
در توضیحاتی که به طور مختصر از سایت شما و نام شرکت است،یکی از کلمات کلیدی خود را بگنجانید که این کلمه به سایت شما لینک شود. تا جایی که ممکن است از لینک کردن سایت خود به صورت گذاشتن URL ساده ( http:www.domain.com)
خودداری کنید.
مرحله چهارم :از صفحات فرود ) landing page ) مرتبط و متناسب استفاده کنید
تمام لینک ها را به صفحه اصلی سایت )home page ) خود لینک نکنید. هر صفحه ای لینک ورودی خود را احتیاج دارد. لینک ورودی خود را به صفحه ای ( Landing Page ) که از نظر محتوا با کلمه کلیدی که آنرا لینک کرده اید ، ارتباط دهید.

نشانگر های برتر افزایش ترافیک وب سایت و بهینه سازی موتورهای جستجو

برای تشخیص کیفیت و ارزش یک سایت که آنرا از دیگر سایتهای هم موضوع در اینترنت متمایز می کند. آیا تا به حال به این فکر کرده اید که یک سایت تبلیغاتی چه ارزشی برای تبلیغات دارد؟ یا تعرفعه تبلیغاتی سایتها را چگونه می توان ارزش نهاد؟
این سوالات زمانی ارزشمند میشوند که مایل هستید به سایتی تبلیغ خود را بدهید و در ازای آن پول بپردازید و یا اینکه برای گذاردن لینک خود در سایت دیگری باید هزینه بپردازید. هر زمان که تمایل به همکاری با سایتی را دارید و یا اینکه ارزش آنرا برای قرار دادن تبلیغات و تعرفه مایلید برآورد کنید احتیاج به دانش ارزش گذاری سایت خواهید داشت. در دنیای امروز هیچ چیزی مهمتر از ارزشی که سایت شما از دیدگاه موتورهای جستجو دارد نمی باشد و همین ارزش تعیین کننده رتبه و موقعیت شماست. مانند پیست مسابقات اتومبیل رانی و ماشین های داخل آن می توان به این قضیه نگریست. هر چقدر قطعات دقیق تری در ماشین ها بکار رفته باشد رتبه بالاتری را کسب خواهند کرد و این در مورد سایتها و رعایت نکات و ظرافت ها نیز صادق است.
اول مسیر درست را در ارتقا وب سایت و افزایش ترافیک انتخاب کنید
اگر مسیر غلط باشد مانند شرکت در مسابقه اتومبیل رانی در کلاس متفاوت است و هیچ معلوم نیست که نتیجه چه خواهد بود حتی اگر تجهیزات و لوازم به جا باشند.من همیشه ذکر کرده ام که لینک باید از سایت مرتبط و از دیدگاه گوگل از محله خوب باشد. همانقدر که این مسئله مهم است ، لینک نگرفتن و ندادن به محله بد اینترنت نیز مهم است. زیرا اگر شما حتی فقط لینک بدهید ، از دیدگاه جستجوگرها کمک به محله بد کرده اید و مجرم محسوب می شوید. البته برخورد جستجو گر ها با مجرمان خیلی متفاوت است و بسیار پیچیده است و خود جای بحث در یک مقاله جدا دارد ، اما آنچه مسلم است اینکه در نتیجه تاثیر گذار است و می تواند در رتبه بندی شما بسیار موثر واقع شود. خوشبختانه تشخیص سایتها و محله های بد از خوب کار آسانی است و همه موارد آنرا بررسی می کنیم. برای جستجوگرها نشانه هایی وجود دارد که از روی آن می توانند سایتهایی با کیفیت خوب و کیفیت بد را تشخیص دهند و زمانی که شما نیز از این فاکتورها با خبر شوید می توانید تشخیص دهید که کدام سایتها ارزش لینک گرفتن یا خریدن را دارند ، کدام سایتها برای لینک دادن مطمئن هستند و از لینک دادن به کدام سایتها باید حذر کرد ، آیا سایت خود شما از دیدگاه جستجوگرها با کیفیت است یا نه و آیا سایت شما می تواند در ردهء یک کلمه کلیدی مشخص در 10 تای اول نتایج جستجو رقابت کند یا نه.
اطلاعات فوق برای کسانی که مایلند سایت فعالی را بخرند نیز مهم است تا بتوانند ارزش واقعی را بدست آورند. بازار وب ایران در این زمینه بسیار ضعیف است و احتیاج به فرهنگ سازی و ساختار سازی بسیار است. هدف این مقاله نیز جهت دادن به همین زمینه و ایجاد مسیر و استاندارد در تبلیغات و فعالیتهای بهینه سازی سایتها خصوصا فارسی در اینترنت است.
طول عمر نام سایت یا domain name
وقتی راجع به گوگل و رتبه بندی ئر آن حرف به میان می آید دامین ها با عمر طولانی تر شانس بهتری را برای رتبه بندی و کیفیت بهتر دارا می باشند. اگر دامین کهنه تری در یک زمینه دارید ، موقعیت بهتری را نسبت به رقبای خود در آن مبحث خواهید داشت. البته علاوه بر عمر دامین ، سایت باید بالا بوده باشد و تعدادی لینک نیز از جاهای مختلف گرفته باشد، علاوه بر آن باید سایت نباید مورد مجازات جستجوگر ها قرار گرفته باشد، پس صرفا ثبت نام دامنه کافی نیست بلکه فعالیت است که اهمیت دارد ، هر چند کم.
بطور کلی آنچه اهمیت دارد اینست که سایت از چه زمانی به فهرست جستجوگرها اضافه شده ، چه مقدار لینک بدست آورده و آیا این مقدار لینک بطور ثابت با مرور زمان بیشتر شده است. به جرات می توانم بگویم سایتهای قدیمی تر که شرایط بالا را داشته باشند در دو سال اخیر توانسته اند در رتبه بندی با سایتهایی تا 2 پیج رنک بالاتر از خود با اختلاف ناچیز رقابت کنند.
برای اینکه یک سایت موجود را بررسی کرد ، می توان به wayback machine یا ماشین گذشته نگر رجوع کرد. این سایت در زمانهای مختلف از سایتها تصویر برداری می کند و سوابق آنها را ثبت و ضبط می کند. مزیت دیگر ماشین گذشته نگر اینست که شما می توانید گذشته یک سایت را بررسی کنید و متوجه شوید قبلا این سایت در چه زمینه ای فعالیت می کرده است؟ شاید فعالیت گذشته ئر مورد مطلب دیگری بوده باشد و یا اینکه جزو محله های بد اینترنت بوده باشد درحالی که اکنون ممکن است محتوایی مناسب و ظاهری آراسته داشته باشد.

بعضی ها برای این کار از بانک whois جستجو می کنند اما آن نمی تواند پاسخ درستی به زمان اضافه شدن در فهرست جستجوگر ها و مواردی از قبیل آنچه گفته شد بدهد. برای مثال می توانید آرشیو ژانویه 2007 سایت sem.ir را از سایت ماشین گذشته نگر ملاحظه کنید.

لینک باکس

اگر نیاز به شغل مناسب دارید برای یکبار هم که شده کلیک کنید، ضرر نخواهید کرد.