خرید آسان و آسوده

سایت های مورد نیاز شما

اگر نیاز به اطلاعات مختلفی دارید به سایتهای زیر رجوع کنید.

۱۳۸۷ خرداد ۳, جمعه

نحوه استفاده از Google Sitemaps (قسمت دوم)

محل قرارگیری فایل Sitemap
پس از ساخت فایل sitemap می بایست آن را در وب سایت خود قرار دهید. نرم افزارهای جستجوگر گوگل تنها قادر به مرور صفحاتی از صفحات معرفی شده در sitemap هستند که در سطح زیرین پوشه قرارگیری فایل sitemap قرار گرفته اند. بدین معنی که اگر فایل sitemap شما در پوشه فرضی www.sitename.com/foo/ قرار داشته باشد، نرم افزارهای مذکور تنها قادر به مرور صفحات موجود در پوشه foo و پوشه های زیرین آن هستند و در صورتی که در فایل sitemap شما آدرس صفحاتی موجود در دیگر پوشه های ریشه ثبت شده باشد، نرم افزارهای جستجوگر به سراغ آن صفحات نخواهند رفت. لذا بهترین مکان برای قرارگیری فایل sitemap ریشه سایت است (در اینجا www.sitename.com) بدین ترتیب تمامی صفحات معرفی شده در sitemap توسط نرم افزارهای جستجوگر مرور خواهند شد.


محتویات فایل Sitemap
به هنگام ساخت فایل sitemap به نکات زیر دقت کنید:
• فایل sitemap امکان ذخیره سازی آدرس صفحات مختلف و یا آدرس sitemapهای دیگر را دارد.
• در صورتی که فایل sitemap شامل آدرس sitemapهای دیگر است می بایست از روش خاصی برای معرفی آنها استفاده نمود و تعداد این sitemapها نباید از 1000 آدرس تجاوز کند. (روش معرفی sitemapها در مقالات آتی شرح داده خواهد شد.)
• فایل sitemap نباید بیشتر از 50000 آدرس را در خود ذخیره کند. علاوه بر آن حجم این فایل در حالت معمولی (فشرده نشده) نباید از 10 مگابایت بیشتر شود. در صورت نیاز به فایل بزرگتر ، به جای استفاده از یک فایل از وجود چند فایل sitemap بهره ببرید.
• تمامی آدرس های معرفی شده در فایل sitemap می بایست از قاعده یکسانی برای آدرس دهی استفاده کنند. به عنوان مثال اگر آدرس یک صفحه را با http://www.sitename.com آغاز نموده اید نباید آدرس صفحه دیگر را با http://sitename.com آغاز نمایید. به همین ترتیب برای آدرس دهی تمامی صفحات معرفی شده در sitemap باید از یکی از روش های فوق استفاده گردد.
• به هنگام معرفی صفحات سایت، آدرس آن را به طور کامل، به همراه پروتکل (برای مثال //:http) و ممیزهای الزامی دیگر مشخص نمایید.
• در آدرس دهی از شماره جلسه (Session ID) استفاده نکنید.
• در آدرس دهی صفحات تنها مجاز به استفاده از کاراکترهای اسکی خاصی هستید و استفاده از کد برخی از کنترلها و کاراکترهای خاص غیر مجاز می باشد. در صورت معتبر نبودن فایل sitemap ساخته شده، به هنگام معرفی آن به گوگل با پیغام خطای مربوط به آن روبرو خواهید شد.

هیچ نظری موجود نیست:

لینک باکس

اگر نیاز به شغل مناسب دارید برای یکبار هم که شده کلیک کنید، ضرر نخواهید کرد.