خرید آسان و آسوده

سایت های مورد نیاز شما

اگر نیاز به اطلاعات مختلفی دارید به سایتهای زیر رجوع کنید.

۱۳۸۷ خرداد ۱۸, شنبه

برنامه ريزي منابع سازمان (ERP) (بخش نخست)

طبقه بندي موضوعي : مباحث فني نرم افزاري
نويسنده : مهدي فضلعلي
ناشر : همکاران سیستم
تاريخ انتشار : 11/02/1384
يكي ازپيش¬رفت¬هاي مهم در پنج سال گذشته در زمينه¬ي فناوري OM، به وجود آمدن يك نرم افزارجديد به نام ERP است.
ERP به وسيله¬ي DELOITTE و TOUCHE به عنوان يک بسته¬ي نرم¬افزار تجاري شناخته شده است كه توانايي¬هاي زير را در اختيار شركت¬ها و سازمان¬ها قرار مي‌دهد:
1) يكپارچه و خودكار کردن بيش¬تر فرآيندهاي تجاري.
2) به کارگيري داده¬ها و عمليات عمومي در سراسر شركت.
3) توليد و ارزيابي اطلاعات دريك محيط زمان واقعي.
هدف ERP، هماهنگ كردن كل فعاليت¬هاي شركت، از ارزيابي عرضه كننده تا صورت¬حساب مشتريان، است.ERP از يك بانك اطلاعاتي متمركز براي كمك به جريان يافتن اطلاعات، بين وظايف ساخت، خريد، مالي، لجستيك و منابع انساني در شركت استفاده مي¬كند.
برنامه¬ريزي منابع سازمان ((ERP، مجموعه¬اي است که در سامان¬دهی فرآيندهاي تجاري سنتي مانند کنترل موجودي، برنامه¬ريزي احتياجات مواد و پردازش سفارش کاربرد دارد. ماهيت ERP يکپارچه کردن کل منابع سازمان از دیدگاه اطلاعاتي است. يکپارچه کردن به معناي ارتباط بيش¬تر، ترکيب شدن يا به طور ساده با يکديگر بودن است. دراين يکپارچگي، اطلاعات تکراري حذف مي¬شود، در زمان صرفه¬جويي مي¬شود و کارايي عمليات بهبود مي¬يابد. يکپارچگي در یک سيستم ERP تنها به اطلاعات محدود نمي¬شود و ممکن است مهندسي مجدد کسب و کار را نيز دربر گيرد.
این نرم¬افزار در ابتدا كسب و كار شركت را بررسي مي¬كند. پس از آن بر روی مضامین يكپارچه¬سازي داده، كاهش هزينه¬هاي تعامل و سرعت و صحت اطلاعات، به عنوان مباحث كليدي استراتژيك تمرکز مي¬شود.
صنعت ERP به سرعت درحال رشد و توسعه است، درطول يك سال گذشته 20هزار شركت، 10میلیارد دلار به فروشندگان نرم¬افزارERP پرداخت كرده¬اند.

هیچ نظری موجود نیست:

لینک باکس

اگر نیاز به شغل مناسب دارید برای یکبار هم که شده کلیک کنید، ضرر نخواهید کرد.