خرید آسان و آسوده

سایت های مورد نیاز شما

اگر نیاز به اطلاعات مختلفی دارید به سایتهای زیر رجوع کنید.

۱۳۸۷ خرداد ۶, دوشنبه

ترفند های جستجو در اینترنت :(قسمت اول)

- محدود کردن طیف جستجو با قید همزمان دو عبارت :
با استفاده از علامت + ( گاهی اوقات & و گاهی اوقات هم and) در میان دو عبارت می توان عملیات پی جویی را به شکلی تنظیم کرد که در یافتن پایگاه های مورد نظر از هر دو کلید واژه (keyword) به صورت همزمان استفاده شود .
از "+" براى قطع كلمات در جستجوى خود استفاده كنيد. مطمين شويد كه فاصله اى (space) را قبل از "+" بگذاريد. ] شما همچنين ميتوانيد علامت "+" را در عبارات جستجوى خود استفاده كنيد .[
2-منع کردن واژه ها :
استفاده از علامت ( - ) (و گاهی اوقات not) قبل از هر کلید واژه باعث خارج ساختن آن از نتیجه موارد جستجو خواهد شد . یعنی اگر پایگاهی با معیارهای قبلی انطباق داشت ولی شامل این کلید واژه هم بود از فهرست نهایی حذف گردد .
شما ميتوانيد تا كلمه اى را از جستجوى خود با گذاشتن علامت منفى ("-") در جلوى آن محروم كنيد. (مطمين شويد كه يك فاصله قبل از علامت منفى بدهيد .(
این دو شیوه به خصوص در مورد موتور های جستجوگری مانند (www.altavista.com) یا (www.infoseek.com) که در بانک اطلاعاتی خود میلیون ها صفحه را آماده دارند بسیار مفید خواهند بود .
یک اشکال مهم که بسیار که رایج است وارد کردن عبارت با غلط نگارشی است . اگر نتیجه جستجوی شما بیش از حد به بیراهه رفت است یکبار دیگر املای کلید واژه خود را مورد بازبینی قرار دهید .
3- از علامت نقل قول استفاده کنید :
با این کار به جای جستجو به دنبال تمام جای گشت های ممکن عبارت خود ، عمل جستجو را محدود به شکل دقیق همان عبارت خواهید کرد . یعنی از طیف جستجو خواهید کاست .
با اضافه كردن علامت نقل قول، عبارتها / اصطلاحات را نيز جستجو كنيد. كلمات ميبايست داخل علامت نقل قول دوبل ("مانند اين!") باشند (مگر اينكه كلمات ويژه يا تركيبى باشند كه "+" لازم داشته باشند .
4-استفاده از فهرست راهنما :
فهرست راهنمای گوگل (در directory.google.com ) راه آسانی را برای جستجو فراهم می کند. برای مثال اگر شما دارﻴﺪ برای «سمند» جستجو می ﮐﻨﻴﺪ، شما می تواﻨﻴﺪ با جستجو در دسته ادﺑﻴﺎﺖ> شاهنامه، فقط صفحه های مربوط به «سمند» را ﭙﻴدا ﮐﻨﻴﺪ و صفحه های مربوط به خودرو سمند و یا هر معنی دﻴﮕﺭ سمند را نشان نمی دهد.
پژوهش در دسته مورد علاقه، به شما اجازه می دهد که ﻨﺗﻳﺟﻪ پژوهش را به صفحه های مناسب خود محدود ﮐﻨﻴﺪ .

هیچ نظری موجود نیست:

لینک باکس

اگر نیاز به شغل مناسب دارید برای یکبار هم که شده کلیک کنید، ضرر نخواهید کرد.