خرید آسان و آسوده

سایت های مورد نیاز شما

اگر نیاز به اطلاعات مختلفی دارید به سایتهای زیر رجوع کنید.

۱۳۸۷ خرداد ۶, دوشنبه

چند نکته که وب مسترها به آن توجه نمیکنند

معمولا عوامل مختلفی در موفقیت یک سایت یا وبلاگ تاثیر داره. علاوه بر اینکه وبگاه شما باید دارای مطالب با کیفیت قابل قبولی باشد، باید موارد دیگری نیز رعایت شود. در این مقاله سعی شده است که به تعدادی از این عوامل اشاره شود.
نکته ی اول، استفاده از سایت مپ: حتما تا به حال متوجه شده اید که گوگل به وبگاه هایی که به تازگی ثبت شده باشند، زیاد توجه نمیکند و به طور میانگین هر ۴ روز یکبار تعدادی از صفحات را ایندکس میکند، نه تمام صفحات را. البته اگر شما وب نویس فعالی باشید و طی مدت ۹۰ روز پست های زیادی زده باشید، این مدت زمان به ۱ روز کاهش میابد و همچنین Crawler گوگل دقت بیشتری در یافتن صفحات شما میکند. اما آیا باید ۹۰ روز منتظر ماند تا گوگل تمامی صفحات شما را شناسایی کند؟ خب معلومه که نه، گوگل بخاطر همین استفاده از سایت مپ رو پیشنهاد کرده است.
نحوه ی ایجاد سایت مپ:
معمولا سایت مپ گوگل باید در محلی مانند http://www.parsish.com/sitemap.xml و سایت مپ یاهو باید در محلی مانند http://www.parsish.com/urllist.txt باشد تا به راحتی توسط موتور های جستجو شناسایی شود.
برای ساخت سایت مپ به صورت عمومی سایت XML-Sitemaps بهترین سایت موجود است ولی به دلیل اینکه این سایت محدودیت هایی دارد و برای ایندکس کردن لینک های وبگاه هایی که بالای ۵۰۰ صفحه دارند، هزینه ی خرید کد PHP را دریافت میکند، شاید زیاد برای وبلاگ نویسان ایرانی خوش آیند نباشد. اگر از کاربران وردپرس هستید پلاگین XML Sitemaps به راحتی این کار را برای شما انجام میدهد.
اگر از کاربران مویبل تایپ هستید، برای ساخت سایت مپ گوگل ابتدا یک تمپلت (template) بسازید و در قسمت output تایپ کنید: sitemap.xml، نام این تمپلت رو هم بزارید Google Sitemap. خب حالا این کد را در Body کپی کنید.
برای ساخت سایت مپ یاهو هم یک تمپلت جدید بسازید. اسمش رو Yahoo! Sitemap بزارید و در قسمت output هم تایپ کنید: urllist.txt. در ادامه ی کار این کد را در Body کپی کنید.
نکته ی دوم، استفاده از خدمات Webmaster tools موتور های جستجو: واقعا باعث تعجبه که با اینکه موتور های جستجو معروف وب دارای خدمات مخصوص وب مستر ها هستند، کمتر کسی از آن استفاده میکند.
+ خدمات ویژه ی وب مستر های شرکت گوگل (Google Webmaster tools)
+ خدمات ویژه ی وب مستر های شرکت یاهو! (Yahoo! Site Explorer)
+ خدمات ویژه ی وب مستر های شرکت مایکروسافت (Live Search Webmaster Center)
نکته ی سوم استفاده از robots.txt: استفاده از robots.txt، موتور های جستجوی گوگل و Live مایکروسافت را برای ایندکس کردن بهتر صفحات راهنمایی میکند. اگر مایلید که موتور های جستجو هیچ محدودیتی در ایندکس کردن صفحات شما نداشته باشند یک فایل متنی با فرمت txt بسازید و کد زیر را در آن وارد کنید:
User-agent: *
Allow: /
حال این فایل را در Root سرور آپلود کنید. (http://www.parsish.com/robots.txt)
نکته ی چهارم، اکثریت بر اقلیت، ارجعیت دارند: سعی کنید به طور مرتب به Social Bookmarking ها نظیر Del.icio.us و Ma.gnolia سر بزنید و مطالب روز وب را دنبال کنید. معمولا در این نوع از شبکه های اجتماعی، نوشته ها و ایده های جالبی وجود دارد که وبلاگ نویسان پارسی زبان میتوانند از آنها استفاده کنند. از آنجایی که دسترسی و استفاده از تمام شبکه های اجتماعی و Social Bookmarking ها در ایران، جزو گناهان کبیره است، استفاده از این فید به تمام وبلاگ نویسان توصیه میشود.

هیچ نظری موجود نیست:

لینک باکس

اگر نیاز به شغل مناسب دارید برای یکبار هم که شده کلیک کنید، ضرر نخواهید کرد.