خرید آسان و آسوده

سایت های مورد نیاز شما

اگر نیاز به اطلاعات مختلفی دارید به سایتهای زیر رجوع کنید.

۱۳۸۷ خرداد ۶, دوشنبه

نشانگر های برتر افزایش ترافیک وب سایت و بهینه سازی موتورهای جستجو

برای تشخیص کیفیت و ارزش یک سایت که آنرا از دیگر سایتهای هم موضوع در اینترنت متمایز می کند. آیا تا به حال به این فکر کرده اید که یک سایت تبلیغاتی چه ارزشی برای تبلیغات دارد؟ یا تعرفعه تبلیغاتی سایتها را چگونه می توان ارزش نهاد؟
این سوالات زمانی ارزشمند میشوند که مایل هستید به سایتی تبلیغ خود را بدهید و در ازای آن پول بپردازید و یا اینکه برای گذاردن لینک خود در سایت دیگری باید هزینه بپردازید. هر زمان که تمایل به همکاری با سایتی را دارید و یا اینکه ارزش آنرا برای قرار دادن تبلیغات و تعرفه مایلید برآورد کنید احتیاج به دانش ارزش گذاری سایت خواهید داشت. در دنیای امروز هیچ چیزی مهمتر از ارزشی که سایت شما از دیدگاه موتورهای جستجو دارد نمی باشد و همین ارزش تعیین کننده رتبه و موقعیت شماست. مانند پیست مسابقات اتومبیل رانی و ماشین های داخل آن می توان به این قضیه نگریست. هر چقدر قطعات دقیق تری در ماشین ها بکار رفته باشد رتبه بالاتری را کسب خواهند کرد و این در مورد سایتها و رعایت نکات و ظرافت ها نیز صادق است.
اول مسیر درست را در ارتقا وب سایت و افزایش ترافیک انتخاب کنید
اگر مسیر غلط باشد مانند شرکت در مسابقه اتومبیل رانی در کلاس متفاوت است و هیچ معلوم نیست که نتیجه چه خواهد بود حتی اگر تجهیزات و لوازم به جا باشند.من همیشه ذکر کرده ام که لینک باید از سایت مرتبط و از دیدگاه گوگل از محله خوب باشد. همانقدر که این مسئله مهم است ، لینک نگرفتن و ندادن به محله بد اینترنت نیز مهم است. زیرا اگر شما حتی فقط لینک بدهید ، از دیدگاه جستجوگرها کمک به محله بد کرده اید و مجرم محسوب می شوید. البته برخورد جستجو گر ها با مجرمان خیلی متفاوت است و بسیار پیچیده است و خود جای بحث در یک مقاله جدا دارد ، اما آنچه مسلم است اینکه در نتیجه تاثیر گذار است و می تواند در رتبه بندی شما بسیار موثر واقع شود. خوشبختانه تشخیص سایتها و محله های بد از خوب کار آسانی است و همه موارد آنرا بررسی می کنیم. برای جستجوگرها نشانه هایی وجود دارد که از روی آن می توانند سایتهایی با کیفیت خوب و کیفیت بد را تشخیص دهند و زمانی که شما نیز از این فاکتورها با خبر شوید می توانید تشخیص دهید که کدام سایتها ارزش لینک گرفتن یا خریدن را دارند ، کدام سایتها برای لینک دادن مطمئن هستند و از لینک دادن به کدام سایتها باید حذر کرد ، آیا سایت خود شما از دیدگاه جستجوگرها با کیفیت است یا نه و آیا سایت شما می تواند در ردهء یک کلمه کلیدی مشخص در 10 تای اول نتایج جستجو رقابت کند یا نه.
اطلاعات فوق برای کسانی که مایلند سایت فعالی را بخرند نیز مهم است تا بتوانند ارزش واقعی را بدست آورند. بازار وب ایران در این زمینه بسیار ضعیف است و احتیاج به فرهنگ سازی و ساختار سازی بسیار است. هدف این مقاله نیز جهت دادن به همین زمینه و ایجاد مسیر و استاندارد در تبلیغات و فعالیتهای بهینه سازی سایتها خصوصا فارسی در اینترنت است.
طول عمر نام سایت یا domain name
وقتی راجع به گوگل و رتبه بندی ئر آن حرف به میان می آید دامین ها با عمر طولانی تر شانس بهتری را برای رتبه بندی و کیفیت بهتر دارا می باشند. اگر دامین کهنه تری در یک زمینه دارید ، موقعیت بهتری را نسبت به رقبای خود در آن مبحث خواهید داشت. البته علاوه بر عمر دامین ، سایت باید بالا بوده باشد و تعدادی لینک نیز از جاهای مختلف گرفته باشد، علاوه بر آن باید سایت نباید مورد مجازات جستجوگر ها قرار گرفته باشد، پس صرفا ثبت نام دامنه کافی نیست بلکه فعالیت است که اهمیت دارد ، هر چند کم.
بطور کلی آنچه اهمیت دارد اینست که سایت از چه زمانی به فهرست جستجوگرها اضافه شده ، چه مقدار لینک بدست آورده و آیا این مقدار لینک بطور ثابت با مرور زمان بیشتر شده است. به جرات می توانم بگویم سایتهای قدیمی تر که شرایط بالا را داشته باشند در دو سال اخیر توانسته اند در رتبه بندی با سایتهایی تا 2 پیج رنک بالاتر از خود با اختلاف ناچیز رقابت کنند.
برای اینکه یک سایت موجود را بررسی کرد ، می توان به wayback machine یا ماشین گذشته نگر رجوع کرد. این سایت در زمانهای مختلف از سایتها تصویر برداری می کند و سوابق آنها را ثبت و ضبط می کند. مزیت دیگر ماشین گذشته نگر اینست که شما می توانید گذشته یک سایت را بررسی کنید و متوجه شوید قبلا این سایت در چه زمینه ای فعالیت می کرده است؟ شاید فعالیت گذشته ئر مورد مطلب دیگری بوده باشد و یا اینکه جزو محله های بد اینترنت بوده باشد درحالی که اکنون ممکن است محتوایی مناسب و ظاهری آراسته داشته باشد.

بعضی ها برای این کار از بانک whois جستجو می کنند اما آن نمی تواند پاسخ درستی به زمان اضافه شدن در فهرست جستجوگر ها و مواردی از قبیل آنچه گفته شد بدهد. برای مثال می توانید آرشیو ژانویه 2007 سایت sem.ir را از سایت ماشین گذشته نگر ملاحظه کنید.

هیچ نظری موجود نیست:

لینک باکس

اگر نیاز به شغل مناسب دارید برای یکبار هم که شده کلیک کنید، ضرر نخواهید کرد.