خرید آسان و آسوده

سایت های مورد نیاز شما

اگر نیاز به اطلاعات مختلفی دارید به سایتهای زیر رجوع کنید.

۱۳۸۷ خرداد ۶, دوشنبه

ترفند های جستجو در اینترنت :(قسمت سوم)

- ترتیب اولویت کلید واژه ها در عبارت مورد جستجو :
بعضی از موتور های جستجوگر پیشرفته به ترتیب وارد کردن کلید واژه های شما اهمیت می دهند و آنها را اولویت بندی می کنند . پس سعی کنید کلید واژه های خود را به ترتیب از بزرگ به کوچک یا به ترتیب اولویت وارد کنید .
9- استفاده از یای عطفی :
هر کجا که امکانپذیر بود از واژه or همراه پرانتز برای پالایش هر چه بیشتر بعضی از واژه ها سود جویید .
برای مثال به عبارت زیر توجه کنید :
Greenpeace AND Europe AND (generic OR biotechnology)
عبارت فوق باعث یافتن مطالب مرتبط با علم ژنتیک یا فن آوری مربوط به موجودات زنده در پایگاه های صلح سبز سراسر قاره اروپا خواهد شد .
10- جستجو در خبرنامه ها :
گروه های خبر ی را از یاد نبرید . پایگاه پر استفاده dejanews با آدرس www.dejanews.com جایی است که به شما امکان جستجو و مطالعه پیام های پست شده به گروه های خبری را می دهد .
گروه های خبری از جمله جاهایی هستند که جذب کننده افراد برجسته و دانشگاهی و کاربران همیشگی اینترنت در هر رشته خاص به شمار می آیند . در تشبیه ای دیگر گروه های خبری اجتماعی نا متمرکز کسانی هستند که به نوعی قادر به راهنمایی شما هستند . شاید کسی سوال شما را در پیشتر در یکی از این گروه های پرسیده باشد و تا کنون پاسخ های بسیاری نیز به آن پیوسته باشند . گروه های خبری قسمتی از شبکه جهانی اینترنت به شمار می آیند
*تبصره : بعضى از كلمات به همراه يك دونقطه برا گوگل معناى بخصوصى را دارند. يكى از اين كلمات عملگر site: است. اين كلمه به همراه آدرس دامين در جلوى آن باعث ميشود تا جستجوى شما فقط در دامين يا سايت معين شده باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

لینک باکس

اگر نیاز به شغل مناسب دارید برای یکبار هم که شده کلیک کنید، ضرر نخواهید کرد.