خرید آسان و آسوده

سایت های مورد نیاز شما

اگر نیاز به اطلاعات مختلفی دارید به سایتهای زیر رجوع کنید.

۱۳۸۷ خرداد ۶, دوشنبه

ترفند های جستجو در اینترنت :(قسمت دوم)

- جستجو پيشرفته :
گاهی وقتها شما می تواﻧﻴﺪ با اضافه کردن واژه های ﺒﻴﺸﺘﺮ به واژه مورد پژوهش، ﻨﺗﻳﺟﻪ جستجو را محدودتر ﮐﻨﻴﺪ تا آن ﭼﻴﺰی را که می خواستید ﺑﮕﻴﺭﻴﺪ. ولی گوگل ترفندهای مختلفی را برای جستجو دارد که به شما اجازه می دهد:
• پژوهش را به صفحه های ساﻴت داده شده ای محدود کن.
• صفحه هائی که از ساﻴت مشخصی هستند را منع کن.
• جستجو را به صفحه هائی که در زبان مشخصی هستند محدود کن
• همه صفحه هائی که به صفحه وب داده شده وصل هستند را ﭙﻴدا کن
• صفحه های وبی که به صفحه وب داده شده مربوط هستند را ﭙﻴدا کن
• دامنه کاوش خود را بیفزایید .
6- استفاده از جستجو گرهای جامع :
از یک جستجو گر جامع اینترنت یا موتور جستجوگر بزرگ مقیاس استفاده کنید . با این کار جستجوی خود را در میان چند موتور جستجوگر وسعت خواهید بخشید . زیرا این پایگاه عبارت مورد جستجوی شما را همزمان به چند موتور جستجو گر ارسال کرده و درنهایت نتیجه را به صورت یکجا و طبقه بندی شده برای تان پدیدار می کند .
پایگاه askjeeves به آدرس www.askjeeves.com و WebCrawler به آدرس www.webcrawler.com هر دو برای این کار بسیار مناسب هستند .
پایگاه adjeeves از رابط کاربر بسیار هوشمند استفاده می کند و به راستی هم درست عمل می کند . با استفاده از این رابط کاربر ویژه شما می توانید پرسش خود را با زبان انگلیسی ساده و در قالب یک پرسش واقعی بپرسید . استفاده از یک موتور جستجوگر بزرگ مقیاس یعنی استفاده همزمان از ابزارهای مختلف جستجو در حالی که تنها کار شما یک بار نوشتن و البته کمی انتظار خواهد بود .
سایت www.mama.com نیز نمونه ای دیگر از این سایت ها است .
سایت www.yagoohoogle.com جدیداً به جمع این جور موتور جستجوها پیوسته است .
7-جستجو در صفحات منطقه(کشور، شهر و استان) خاصی :
بعضی از پایگاه های جستجو مانند AltaVista می توانند جستجو در پی عبارت مورد انتظار شما را در منطقه جغرافیایی خاصی متمرکز کنند . حتی موتور های جستجو گری هم وجود دارند که تنها مربوط به یک کشور خاص هستند و جالبتر این که بعضی از موتور های جستجوگر محدود به یک استان یا شهر هستند (مورد اخیر در انگلستان و آمریکا بسیار رواج دارد ) . اگر به دنبال اطلاعاتی در یک کشور خاص هستید با این روش نتیجه بهتری خواهید گرفت .

هیچ نظری موجود نیست:

لینک باکس

اگر نیاز به شغل مناسب دارید برای یکبار هم که شده کلیک کنید، ضرر نخواهید کرد.